شناسهٔ خبر: 36977362 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 تازه‌ترين اختلاف استراماچوني با استقلال پس از واريز پول

سرمربي ايتاليايي 50 هزار يورو بيشتر مي‌خواهد!

سخنگوي وزارت ورزش و جوانان گفت که سرمربي استقلال 50-40 هزار يورو بيش از آنچه به حسابش واريز شده درخواست کرده است.

مازيار ناظمي سخنگوي وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به اين سوال که استراماچوني در ديدار با شاهين شهرداري بوشهر روي نيمکت استقلال مي‌نشيند؟ گفت: از ساعتي که مشخص شد استراماچوني قراردادش را فسخ کرده بنا به دستور وزير ورزش وارد موضوع شديم و کمک کرديم. به دليل تحريم‌هاي ظالمانه، پول سرمربي استقلال 4 بار به حسابش واريز شد اما برگشت خورد.

وي ادامه داد: آقاي خليل‌زاده پول را به صورت نقدي به ترکيه برد تا از طريق سفارت ايتاليا به حساب استراماچوني واريز شود. سفير ايتاليا با استراماچوني صحبت کرد تا حسابي در ايتاليا باز کند. مبلغ واريزي 108 هزار و 500 يورو بود اما استراماچوني 50-40 هزار يورو بيشتر خواسته است که اين کار هم انجام مي‌شود. فکر نمي‌کنم در حوزه مالي ديگر مشکلي وجود داشته باشد!

سخنگوي وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: در مورد کم شدن مدت زمان قرارداد استراماچوني از دو به يک سال هم يا بايد اين قرارداد فسخ و قرارداد جديدي امضا يا متممي به قرارداد او اضافه شود. اين موضوع از طريق ايميل هم قابل حل است.

ناظمي در خصوص اظهارنظر استراماچوني که گفته معجزه‌اي بايد رخ دهد تا به استقلال برگردد، گفت: معجزه همين موضوع پرداخت مبلغ قرارداد سرمربي استقلال بوده که انجام شد. اين پول الان در حسابش است و منتظر اعلام وصول هستيم. از طرف ما هر کاري که لازم بوده انجام شده است.

بازگشت مربي داخلي به نيمکت تيم ملي؟

بعد از حضور ناموفق مارک ويلموتس در شش مسابقه روي نيمکت تيم ملي خبرهاي زيادي در مورد آينده نيمکت تيم ملي بعد از احتمالي فسخ قرارداد اين مربي به گوش مي‌رسد. به‌نظر مي‌رسد بعد از هزينه‌هاي فراواني که براي مارک ويلموتس شد، شانس مربيان ايراني براي هدايت ايران بيش‌تر از گذشته باشد. احتمالا يحيي گل‌محمدي و علي دايي، دو مربي‌اي که پيشنهاد تراکتور را رد کرده‌اند گزينه‌هاي اصلي‌ تکيه زدن به نيمکت تيم خواهند بود. در کنار اين نفرات برانکو هنوز هم شانس حضور روي نيمکت تيم ملي را دارد. اين مربي کروات در ابتداي فصل و بعد از نتايج ضعيف کالدرون پيشنهاد هدايت دوباره پرسپوليس را رد کرده بود.

گزينه هاي پرسپوليس در نيم فصل چه کساني هستند؟

پرسپوليس براي نقل و انتقالات نيم ليگ برتر به دنبال چند خريد جديد است تا براي ادامه فصل و حضور در ليگ قهرمانان آسيا وضعيت بهتري داشته باشد. مهم ترين اولويت پرسپوليسي ها خريد مهاجم است که پس از جايي جونيور قرمزها به دنبال گزينه هاي جديدي هستند. در حال حاضر شهريار مقانلو، مهاجم تيم پيکان که سابقه حضور در اميدهاي استقلال را هم دارد و در اين تيم هم به پرسپوليس گل زده و هم آقاي گل ليگ اميدها شده است در کنار يک گزينه خارجي گزينه هاي پرسپوليس هستند که شنيده مي شود مهاجم خارجي مد نظر قرمزها رزومه خوبي دارد ولي وزارت ورزش هنوز با مبلغ بالاي قرارداد او موافقت نکرده است. در خط مياني هم شنيده شده پرسپوليسي به دنبال دانيال اسماعيلي فر، هافبک ذوب آهن و سعيد واسعي، هافبک پيکان هستند و بعيد نيست با اين دو تيم هم وارد مذاکره شوند. در خط دفاع هم صادق محرمي گزينه پرسپوليس است که حضور چندان موفقي در ليگ کرواسي نداشته و نسبت به حضور مجدد در پرسپوليس بي ميل نيست.

حملات عجيب به کالدرون با يک اسم رمز خاص

پيروزي بر گل‌گهر سيرجان باعث شد پرسپوليس از شانس زيادي براي كسب عنوان قهرماني نيم‌فصل برخوردار شود؛ هرچند با توجه به اينكه بازي عقب‌افتاده سرخپوشان برابر نساجي بعد از ديدار با تراكتور در هفته هفدهم برگزار مي‌شود، امسال چيزي به نام «قهرمان نيم‌فصل» نداريم و فاتح اين عنوان كاغذي، قابل تشخيص نيست. به هر حال اما همين امروز هم پرسپوليس صاحب بيشترين تعداد برد در جدول است و اگر فقط ضربه پنالتي ماجراجويانه عليپور مقابل ماشين‌سازي به گل تبديل مي‌شد، سرخ‌ها حتي شرايط بهتري هم در جدول پيدا مي‌كردند. همه اينها باعث شده حجم عجيب و نامتعارف انتقادات از گابريل كالدرون فروكش كند و سرمربي آرژانتيني پرسپوليس كمي در حاشيه امنيت قرار بگيرد. هرچند هنوز گلايه‌هايي در كار است؛ نقدهايي كه عمدتا با کليدواژه «تركيب ثابت» مطرح مي‌شود و رويكرد كالدرون در جهت اعمال تغيير در ارنج تيمش را زير سوال مي‌برد. اما آيا واقعا اين مطالب پشتوانه منطقي دارند؟

اولا كه هيچ كجاي دنيا استفاده از تركيب ثابت لزوما فضيلت نيست و بسياري از مربيان مطرح جهان در تيم‌هاي بزرگ دنيا از متدهاي چرخشي استفاده مي‌كنند. ثانيا كالدرون در پرسپوليس تازه‌وارد بوده و هيچ دليلي نداشته در چهار سال گذشته تك‌تك مسابقات اين تيم را تماشا كند يا نفر به نفر بازيكنان را به خوبي بشناسد! بنابراين طبيعتا او به گذشت زمان نياز دارد تا با جزييات آشنا شود. در اين مسير، طبيعي است كه آزمون و خطاهايي هم انجام شود. نكته سوم اينكه گاهي مربي واقعا دوست داشته از بعضي نفرات در تركيب اصلي استفاده كند، اما امكانش وجود نداشته. بهترين مثال در اين مورد بشار رسن است كه در يك مقطع قبل از تعطيلي دوم ليگ فيكس شد، اما بعد از آن براي مسابقات ملي به كشورش رفت و با غيبتي طولاني برگشت. جالب است كه در ايران حتي در مورد عدم حضور بشار غايب هم از كالدرون سوال شده بود! نكته بعدي هم اين است كه پرسپوليس بازي‌هاي فشرده بسيار زيادي پيش رو دارد. مخصوصا از نيم‌فصل دوم كه ليگ قهرمانان آسيا شروع مي‌شود و مسابقات حذفي هم به مراحل حساس مي‌رسد، طبيعي است كه مثلا جلال حسيني 38 ساله كشش لازم براي حضور در تمامي مسابقات را نداشته باشد. بنابراين مربي كاملا حق دارد هر سه مدافع مياني‌اش را در فرم بازي نگه دارد و كاري كند كه آنها دو به دو به بازي كنار هم عادت كنند. در مورد برخي ديگر از پست‌ها هم همينطور است. اين تمرين الان بايد انجام شود و فهم داستان آنقدرها سخت نيست. به عنوان آخرين نكته فراموش نكنيم برانكو هم به خاطر استفاده از يك تركيب ثابت به همين اندازه مورد انتقاد قرار مي‌گرفت و متهم مي‌شد به اينكه ذخيره‌ها را بي‌انگيزه مي‌كند. بنابراين انگار هيچ راه ميانه‌اي براي راضي كردن همه وجود ندارد. پس بهتر است به كالدرون اجازه بدهيم كار خودش را بكند!

نظر شما