شناسهٔ خبر: 36952518 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرملین: اخراج دو دیپلمات آلمانی تدبیری اجباری بود

مسکو - ایرنا - سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: اخراج دو دیپلمات المانی از روسیه تدبیری اجباری بود و امیدوار است که این اقدام بر روابط روسیه و آلمان تاثیر منفی نگذارد.

صاحب‌خبر -

دمیتری پسکوف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره اخراج دو دیپلمات آلمانی از روسیه  گفت: امیدواریم که این اقدام عامل منفی برای توسعه بیشتر گفت وگوهای سازنده با آلمان نخواهد شد.  
وی افزود: دیپلمات های آلمانی به عنوان تدبیری اجباری در پاسخ به اقدام طرف آلمانی از روسیه اخراج می شوند.
 وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو بزودی دو دیپلمات آلمانی را در پاسخ به اخراج دو دیپلمات خود از برلین، اخراج می‌کند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت خارجه روسیه، «آندریاس فون ژیر» سفیر آلمان در مسکو امروز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض قاطعانه روسیه در رابطه با تصمیم دولت آلمان برای عنصر نامطلوب خواندن دو تن از کارکنان سفارت روسیه در برلین به وی ابلاغ شد.  
در بیانیه گفته شده است: در این رابطه با پیروی از اصل اقدام متقابل و ماده ۹ کنوانسیون روابط دیپلماتیک سال ۱۹۶۱ طرف روسی به عنوان تدبیر متقابل دو نفر از کارکنان سفارت آلمان در روسیه را عنثر نامطلوب می خواند.
بیانیه می گوید: به این دو نفر هفت روز مهلت داده شده است تا خاک روسیه را ترک کنند و یادداشتی با این محتوا به سفیر آلمان ارائه شد.
دولت آلمان روز ۱۳ آذر ماه دو دیپلمات روس را در واکنش به همکاری نکردن مسکو با برلین در خصوص پرونده قتل یک شهروند گرجستانی در این کشور اخراج کرد.
در پی قتل «زلیمخان خانگوشویلی» شهروند گرجستانی در باغ وحش برلین، مقامات آلمانی دو دیپلمات روس را به اتهام مرتبط بودن روسیه با این پرونده اخراج کردند.
این تصمیم به خواست دستگاه قضایی آلمان و به دلیل مظنون بودن عوامل دولتی روسیه یا چچن در قتل این فرد که گفته می شود یکی از فرماندهان نیروهای شورشی چچن در جنگ علیه روسیه بوده، انجام گرفته است

عوامل تروریستی در اروپا پنهان می شوند
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: عناصر بسیار زیادی که در حملات تروریستی در روسیه و در قتل های در این کشور شرکت داشته اند در کشورهای اروپایی پنهان شده اند.
پسکوف افزود: این افراد در کشورهای اروپایی تابعیت یا اقامت می گیرند و در بین مردم رفت و آمد می کنند.
 
از برنامه تغییر قانون اساسی روسیه اطلاعی ندارم
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که از امکان تغییر قانون اساسی روسیه اطلاعی ندارد.
پسکوف به این صورت به پرسشی در مورد امکان تغییر قانون اساسی روسیه که 68 درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی بنیاد افکار عمومی روسیه خواستار آن شدند پاسخ داد.

نظر شما