شناسهٔ خبر: 36945439 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

هفته پانزدهم لیگ برتر فردا آغاز می‌شود

مدعیان بالاخره برنده می‌شوند؟

هفته پانزدهم لیگ برتر که در واقع هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ نوزدهم محسوب می‌شود، فردا با برگزاری 3 دیدار آغاز می‌شود. البته طبق برنامه قرار بود استقلال هم فردا به مصاف شاهین بوشهر برود که این مسابقه یک روز به تعویق افتاد و حالا 5 دیدار شنبه برگزار می‌شود. گرچه دلیل تغییر یک روزه بازی استقلال از سوی سازمان لیگ اعلام نشده اما به نظر می‌رسد بی ارتباط با بازگشت احتمالی آندره‌آ استراماچونی و نشستن دوباره روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت نباشد.

صاحب‌خبر -

نساجی قائمشهر از ساعت 15 در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میزبان شهرخودرو است. تیم شهرخسته هفته پیش 2-0 مغلوب ذوب آهن شد و برای دهمین بازی پیاپی رنگ برد را ندید و حالا با 12 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد. در سمت مقابل شهرخودرو هم مقابل سپاهان به تساوی 1-1 رسید تا برای سومین بار پیاپی طعم برد را نچشد و با 24 امتیاز به رده چهارم سقوط کند. گرچه طبق نظر نوید مظفری کارشناس داوری، در این مسابقه دو پنالتی به سود مشهدی‌ها گرفته نشد. نکته جالب اینکه سرمربیان فعلی نساجی و شهرخودرو، سابقه هدایت تیم مقابل را دارند. محمدرضا مهاجری در لیگ‌های پانزدهم تا هفدهم در 3 فصل پیاپی هدایت شهرخودرو (پدیده سابق) را برعهده داشت. یحیی گل‌محمدی هم در مرداد ۱۳۸۹ به عنوان سرمربی نساجی انتخاب شد و در 26 بازی لیگ دسته اول روی نیمکت این تیم نشست. دو تیم فصل گذشته برای اولین بار در لیگ برتر با هم رودررو شدند که بازی رفت را شهرخودرو 3-0 برد و در بازی برگشت در قائمشهر، نساجی 1-0 به برتری رسید.
تراکتور از ساعت 15:30 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز مقابل فولادخوزستان قرار می‌گیرد. سرخپوشان تبریزی که در بازی قبل برای اولین بار احد شیخ لاری را به جای مصطفی دنیزلی روی نیمکت داشتند، با نتیجه غیرمنتظره 2-0 دربی تبریز را به ماشین سازی واگذار کردند. نتیجه‌ای که باعث شد تراکتور برای پنجمین بازی پیاپی به پیروزی نرسد و با 18 امتیاز به رده نهم جدول سقوط کند. گرچه تراکتور دو بازی معوق دارد اما در وضعیت بدی قرار گرفته و فعلاً که از کورس مدعیان جا مانده است. در سمت مقابل، فولاد با یک گل از سد پارس جنوبی گذشت تا شاگردان جواد نکونام با 23 امتیاز در رده پنجم قرار بگیرند. تراکتور و فولاد تاکنون 22 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 6 پیروزی برای تراکتور، 7 برد برای فولاد و 9 مساوی بوده است.
سپاهان و پیکان از ساعت 16:40 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برابر هم قرار می‌گیرند. شاگردان امیر قلعه‌نویی با 3 تساوی پی درپی از 3 بازی اخیر، امروز پا به میدان می‌گذارند. زردپوشان اصفهانی در 6 بازی اخیر تنها یک برد داشته‌اند و همین باعث شده صدر را از دست بدهند و در حال حاضر با 25 امتیاز و تنها به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم قرار بگیرند. شاگردان حسین فرکی هم در بازی قبل مقابل استقلال به تساوی 2-2 رسیدند تا با 13 امتیاز در رده یازدهم جدول باشند. نکته جالب اینکه پیکانی‌ها با 20 گل زده و 20 گل خورده، ضمن بهره بردن از خط حمله قوی اما خط دفاع ضعیفی هم دارند. سپاهان و پیکان در لیگ‌ برتر 28 دیدار داشته‌اند که به ترتیب 18 و 6 برد برای سپاهان و پیکان ثبت شده و 4 بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. دو تیم پنجم آذر (16روز پیش) در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی با هم بازی کردند که سپاهان 2-1 برنده شد. البته براساس نظر کارشناسان داوری، آن بازی اشتباه تأثیرگذار داشت و گل دوم سپاهان در شرایط آفساید به ثمر رسید.

نظر شما