شناسهٔ خبر: 36922222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -


مأموریت رئیس جمهوری به استانداران
سرکشی به خانواده‎های آسیب‌دیده در حوادث آبان ماه

گروه سیاسی/ رئیس‌جمهوری با اشاره به حوادث اخیر از استانداران خواست که با سرکشی به خانواده‎ها و افراد آسیب‌دیده به کمک آنان شتافته و از خانواده‌های حادثه‌دیده دلجویی کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی ریاست جمهوری، حجت‎الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار با استانداران سراسر کشور که وزیر کشور و معاونان وی نیز حضور داشتند، با تشریح ویژگی‌های بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، اتمام طرح‎های نیمه تمام و صرفه‎جویی در تمامی ابعاد و تلاش برای تنظیم امور استان‎ها براساس اولویت‎ها را ضروری دانست. روحانی با طرح نمونه‌هایی از ضرورت‌ها و اولویت‌های اقتصادی، وظیفه اصلی استانداران را خدمت به مردم و برخورد خدمت صادقانه و شفاف با آنان خواند و گفت: گفت‏ وگو با قشرهای گوناگون مردم و مطرح کردن مشکلات موجود و تلاش‌ها و عملکرد دولت، همراهی قاطبه مردم را به دنبال دارد و مردم فهیم ایران دولت خود را تنها نخواهند گذاشت.
رئیس جمهوری با اشاره به حوادث اخیر تأکید کرد که حتماً استانداران با سرکشی به خانواده‎ها و افراد آسیب‌دیده به کمک آنان شتافته و از خانواده‌های حادثه‌دیده دلجویی کرده و حداکثر کمک و همراهی را با آنان داشته باشند. وی افزود: مردم با مشکل مواجه هستند و ما باید ضمن برنامه‌ریزی برای حل مشکلات آنان، وضعیت و شرایط تحریم و اقدامات دولت را برای مردم بازگو کنیم و در راه‌حل‌ها از آنان یاری بخواهیم. روحانی از استانداران خواست که اصلاح قیمت سوخت را که اقدامی ملی و تصمیمی از سوی کل نظام بود با اهداف این طرح که کمک به قشرهای آسیب‌پذیرتر و قدمی در جهت عدالت و رفع تبعیض بوده است برای مردم توضیح دهند و اگر پیشنهادی برای اصلاح امور و بهتر شدن زندگی مردم دارند به دفتر رئیس جمهوری اعلام کنند.
در این نشست شماری از استانداران نیز گزارشی از حوزه مأموریت خود ارائه کرده و برنامه‎ها و مطالبات استان‏‌های خود را با رئیس جمهوری در میان گذاشتند. پیش از سخنان رئیس جمهوری، وزیر کشور و معاونان وزارت کشور نیز گزارشی از وضعیت استان‌ها و ستادهای تشکیل شده در جهت اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت ارائه کردند. در این گزارش‎ها همچنین برنامه‌های آتی این وزارتخانه در ارتباط با اصلاح روش‌ها و بهبود مناسبات ارتباطی با استان‌ها، تشریح شد.

بیانیه مشترک 17 سازمان غیردولتی در محکومیت تحریم های امریکا علیه ایران

در هفتاد و یکمین سال تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر، 17 سازمان غیردولتی ایرانی از جمله انجمن زنان ایرانی طرفدار توسعه پایدار محیط زیست، مؤسسه خیریه امام علی، سازمان دفاع از قربانیان خشونت، کانون معلولین توانا، خیریه ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان و... بیانیه مشترکی را صادر کردند. به گزارش «ایران»، در بخشی از این بیانیه آمده است: اعلامیه جهانی حقوق بشر به تصویب رسید تا تمامی انسان‌ها فارغ از رنگ، سن، مذهب، زبان، نژاد و جنسیت، برمبنای برابری و کرامت ذاتی از آزادی، عدالت و صلح برخوردار شوند. در چند سال اخیر جوانان ایرانی استفاده ابزاری از مفهوم حقوق بشر را بویژه از سوی ایالات متحده امریکا با تمام وجود خود درک کرده‌اند. دولتی که با خروج از شورای حقوق بشر حتی تلاشی ظاهری هم برای رعایت قوانین حقوق بشر بین‌الملل نمی‌کند، به واسطه اعمال اقدامات قهرآمیز یکجانبه، تحریم‌های ثانویه و راه‌اندازی تروریسم اقتصادی ضربه‌های سخت و بی‌محابایی به پیکر اقتصاد ایران وارد کرده و تقریباً تمام شهروندان ایرانی، بویژه اقشار آسیب‌پذیری همچون زنان، کودکان، سالمندان، بیماران، معلولان، مجروحان شیمیایی و بسیاری دیگر از اقشار مردم را با مشکل کمبود دارو، تجهیزات پزشکی، تغذیه مناسب و حتی عدم پایداری شغل و آموزش و زندگی مواجه کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: 17 سازمان غیردولتی صادرکننده این بیانیه، ضمن تأکید دوباره بر ضرورت حفظ کرامت و شرافت جایگاه والای بشر، از تمام گزارشگران سازمان ملل، مدافعان و صلح‌بانان حقیقی در جهان می‌خواهند تا برای تحقق جهانی سرشار از رعایت حقوق بشر، کرامت انسانی، صلح، امنیت و عدالت، عزم خود را بیش از پیش جزم کنند و با ایستادگی در مقابل دولت‌هایی که صرفاً مبتنی بر زور، اراده خود را به بیش از 190 عضو دیگر القا می‌کنند، تن خسته و رنجور حقوق بشر را که عمیقاً سیاست‌زده شده، جانی دوباره بخشند.

نظر شما