شناسهٔ خبر: 36893049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور:

تامین آب آشامیدنی بیش از 17 هزار روستا تا پایان کار دولت دوازدهم

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور از تامین آب آشامیدنی بیش از 17 هزار روستا تا پایان کار دولت دوازدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون مهندسی وتوسعه شرکت آب وفاضلاب کشور در جریان بازدید از روند اجرای طرح ساخت مدول توسعه تصفیه خانه فولادشهر گفت: برای ساخت ، تامین و تکمیل طرح های آبرسانی به بیش از 10میلیون نفر جمعیت روستایی کشور ، بیش از 150 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی و بیش از 20هزار میلیارد ریال از اعتبارات ملی در سال جاری و اعتبارات بودجه سال 99 تخصیص داده شده است.
شاهین پاکروح با اشاره به تامین آب آشامیدنی بیش از 7 میلیون نفر از جمعیت روستایی افزود: همچنین تا پایان دولت بیش از 3 میلیون نفر از جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردار می شوند.
وی با بازدید از روند اجرای طرح ساخت مدول توسعه تصفیه خانه فولادشهر گفت: این طرح فاضلاب با ظرفیت بیش از 17 هزار مترمکعب در شبانه روز درقالب قرارداد بیع متقابل با کارخانه ذوب آهن اصفهان و با اعتبار 610 میلیارد ریال منعقد شده است که در سه ماهه اول سال 99 وارد مدار می شود.
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه از استان اصفهان به عنوان پایلوت استفاده مجدد از پساب فاضلاب در صنایع برشمرد و گفت: با اجرای طرح های بیع شرکت آب فاضلاب و صنایع ،آب مورد نیاز صنایع برای توسعه و افزایش تولید محصولات تامین می شود و با تصفیه فاضلاب مطابق با آخرین استانداردهای جهانی شاخص های زیست محیطی نیز ارتقاء می یابد.

<div id="video-display-embed-code_4261898"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2591876/4261898?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما