شناسهٔ خبر: 36891969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیروزی برای نتانیاهو؛ مخالفت لیکود با انتخابات درون حزبی پیش از دور سوم انتخابات اسرائیل

71496

حزب لیکود با انتخابات زودهنگام درون حزبی برای تعیین نامزدهای سمت ریاست این حزب پیش از دور سوم انتخابات کنست مخالفت کرد؛ اقدامی که می‌تواند پیروزی برای بنیامین نتانیاهو، مقابل جدعون ساعر، رقیب او در ریاست حزب لیکود باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، نزدیک به ۸۰۰ عضو حزب لیکود عصر یکشنبه در کنفرانسی در شهر تل‌آویو با موضوع بررسی پیشنهاد جدعون ساعر برای انتخاب مجدد رهبری حزب پیش از سومین انتخابات پارلمانی شرکت کردند.

حزب لیکود با برگزاری انتخابات مقدماتی برای تعیین لیست نامزدهای ریاست حزب مخالفت کرد که به نفع رییس کنونی آن یعنی نتانیاهو هست.

کمیته مرکزی لیکود با اکثریت آرا به عدم برگزاری انتخابات پیش از اعلام رسمی برگزاری سومین انتخابات پارلمانی رای دادند.

پیشتر ساعر که بزرگترین رقیب انتخاباتی نتانیاهو در این حزب محسوب می‌شود، در پی دو شکست نتانیاهو در تشکیل ائتلاف حاکم از ابتدای سال جاری میلادی، اجرای انتخابات مقدماتی زودهنگام در لیکود را خواستار شده و از اطمینان خود به جلب حمایت لازم از سوی قانونگذاران و تشکیل کابینه سخن گفته بود.

از سوی دیگر شبکه عبری زبان "کان" اعلام کرد، "یاریو لیوین" وزیر لیکودی و "آوی نیسان کورن" نماینده کنست از ائتلاف آبی-سفید به منظور بحث و گفتگو در مورد زمان برگزاری انتخابات آتی کنست با یکدیگر دیدار کردند.

این شبکه عبری زبان افزود، احتمالا تاریخ انتخابات آتی کنست، دوم یا شانزدهم مارس آینده خواهد بود.

بحران سیاسی در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد و بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی-سفید نیز همانند نتانیاهو، رهبر حزب لیکود در تشکیل کابینه جدید ناکام مانده و این رژیم راهی جز برگزاری سومین انتخابات پارلمانی پیش رو ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما