شناسهٔ خبر: 36883365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

این بیانیه جعلی است؛ سایت حشد الشعبی هک شده بود

تسنیم نوشت: هیئت حشد شعبی عراق از هک‌شدن سایت خود و انتشار بیانیه‌ای جعلی درباره حوادث السنک بغداد به‌نقل از این هیئت خبر داد.نبود قدرت حکومت پاسخ داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، هیئت حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سایت رسمی بخش اطلاع‌رسانی هیئت حشد شعبی هک شد.

این هیئت افزود: هکرها بیانیه‌ای را منتسب به هیئت حشد شعبی درباره حوادث اخیر تأسف‌بار منطقه السنک منتشر کردند که درست نیست.

هیئت حشد شعبی گفت: بعد از آنکه مشخص شد سایت رسمی هک شده است، این بیانیه از صفحات بخش اطلاع‌رسانی حشد در شبکه‌های اجتماعی حذف شد.

در این بیانیه جعلی منتسب‌شده به حشد شعبی آمده بود که حشد خواهان بیان حقایق درباره حوادث جمعه گذشته در منطقه السنک و ماهیت گروههای مسلح و خرابکار است و همچنین از نیروهای امنیتی می‌خواهد که سیطره خود بر محل‌های تظاهرات را اعمال کرده و اوضاع را به حالت طبیعی بازگردانند.

در این بیانیه جعلی به نقل از المیادین آمده بود:

فرماندهی حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای به توضیح جزئیات وقایع روز جمعه در میدان الخلانی و منطقه السنک در نزدیکی میدان التحریر بغداد پرداخت.

در این بیانیه آمده است: با توجه به حوادثی که بر میدان‌های تظاهرات سایه افکنده و به ویژه آنچه شامگاه جمعه در میدان الخلانی و منطقه السنک رخ داد و منجر به کشته شدن شماری از معترضان شد، ضروری می‌دانیم که حقایق را برای افکار عمومی بازگو کنیم تا ملت بزرگوار عراق از حقیقت آنچه رخ داده مطلع شوند و ریشه فتنه را قطع کنند.

در این بیانیه تأکید شده است: تعداد زیادی از تظاهرکنندگان به درخواست مرجعیت دینی برای مقابله و اخراج خرابکاران و محافظت از تظاهرکنندگان پاسخ دادند و این باعث خشم گروه‌های خرابکار مستقر در پارکینگ السنک شد که حضور خود را با زور و ارعاب تحمیل کنند.

حشد شعبی در ادامه آورده است: تعدادی از معترضان صلح جو توسط چاقو، کوکتل مولوتف و موارد دیگر هدف قرار گرفتند، هدف مهاجمان به آتش کشیدن این مکان بود و خرابکاران ۲۳ معترض صلح جو را ربودند و به همین منظور از نیروهای امنیتی و حشد شعبی درخواست کمک شد.

حشد شعبی تأکید کرد که به درخواست کمک معترضان صلح‌جو در نتیجه خلأ امنیتی و نبود قدرت حکومت لبیک گفته است و معترضان و گروه حشد شعبی با شلیک گسترده گلوله مواجه شدند که منجر به کشته شدن شماری شد، پس از آن برای نجات تظاهرکنندگان ربوده شده و کسانی که در داخل پارکینگ السنک به دام افتاده بودند درگیری‌های متقابلی شکل گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: در پی حضور گسترده نیروهای "سرایا السلام" و "کلاه آبی‌ها" و در نتیجه عدم هماهنگی درگیری‌های مسلحانه شکل گرفت و منجر به کشته شدن افرادی از دو طرف شد.

حشد شعبی در پایان این بیانیه تأکید کرد: فرماندهان امنیتی و حشد شعبی برای ایجاد ارتباط و دستیابی به توافقی برای عقب‌نشینی نیروهای سرایا السلام و نیروهایی که برای نجات افراد ربوده شده در این پارکینگ حاضر شده بودند، وارد عمل شدند. ما نیاز به ارائه حقایق در مقابل افکار عمومی داریم تا مردم عزیز ما راجع به آنچه اتفاق افتاده است و دستان فتنه را قطع کنند.

310 310

نظر شما