شناسهٔ خبر: 36880006 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

توپ طلای سال 2019 به ستاره آرژانتینی رسید

مسی شش تایی شد

صاحب‌خبر -
در شبی که لیونل مسی، رقیب ازلی و ابدی کریس رونالدو ششمین توپ طلای خود را به دست آورد، رونالدو به جای پاریس در ایتالیا حضور داشت تا جایزه بهترین فوتبالیست سال ایتالیا را دریافت کند.
انتظارها برای انتخاب بهترین بازیکن سال جهان و جایزه توپ طلای فرانس فوتبال بالاخره به پایان رسید و لیونل مسی به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. ستاره آرژانتینی که سال بسیار خوبی را گذرانده بود، بالاتر از رقبایی چون ویرجیل فن دایک، کریستیانو رونالدو و سادیو مانه این عنوان را از آن خود کرد تا با شش توپ طلا، از این حیث در تاریخ فوتبال بی‌رقیب لقب گیرد. مهاجم بارسلونا با پشت سر گذاشتن بازیکنانی همچون ویرجیل فان دایک، محمد صلاح و کریستیانو رونالدو برای ششمین بار این جایزه را کسب کرد. ستاره آرژانتینی بارسلونا به نخستین بازیکنی تبدیل شد که شش بار توپ طلا را می‌برد. بر این اساس توانست از رونالدو پیشی بگیرد. ستاره پرتغالی پنج بار این عنوان را به دست آورده بود. مسی آخرین بار در سال ۲۰۱۵ توپ را کسب کرده بود. رونالدو دو سال پیاپی این جایزه را به خود اختصاص داد و سال گذشته لوکا مودریچ برنده این عنوان شد. لیونل مسی بعد از انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن و دریافت جایزه توپ طلای فرانس فوتبال گفت: باید از همه روزنامه نگارانی که در این رده‌بندی به من رأی دادند تشکر کنم. همچنین از هم بازی‌های خود نیز ممنون هستم. پیش از این مسی توانسته بود در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ توپ طلا را به دست آورد. توپ طلا بانوان هم به مگان رپینو رسید. کاپیتان تیم ملی امریکا پیش از این جایزه The Best را کسب کرده بود. او در سال‌جاری به همراه تیم ملی کشورش قهرمان جهان شد. 

پایان ویلموتس؛ آغاز برانکو
محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد: برانکو بزودی سرمربی تیم ملی می‌شود. امروز نیز یک رسانه بلژیکی از پایان کار فدراسیون فوتبال ایران و «مارک ویلموتس» خبر داد. رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز گذشته پس از مراسم برترین‌های آسیا، برای فسخ قرارداد با ویلموتس، هنگ‌کنگ را ترک کرده است.

داور جنجالی پنج هفته محروم شد
هدایت‌الله ممبینی رئیس کمیته داوران فوتبال ایران اعلام کرد: محمدحسین زاهدی فر داور دیدار استقلال و سپاهان، پنج هفته از قضاوت محروم خواهد بود. ممبینی در پاسخ به اینکه کمک داور و کمک داور پشت خط هم محروم شدند، گفت: آنها هم چند هفته‌ای استراحت می‌کنند و در لیگ‌های پایین‌تر قضاوت می‌کنند. گفتنی است باشگاه استقلال به داوری زاهدی فر و تصمیم او در صحنه هند کی روش استنلی  اعتراض کرده بود.

بازی شهرداری ماهشهر در شهری دیگر
قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال برگزار شد. شهرداری ماهشهر با توجه به قرعه‌کشی صورت گرفته باید به مصاف پرسپولیس برود و در این دیدار نیز میزبان خواهد بود. به گزارش تسنیم، با این حال طبق اعلام مسئولان برگزاری مسابقات، در صورتی که ورزشگاه ماهشهر آماده میزبانی از این دیدار نباشد، ماهشهری‌ها باید در شهر همجوار میزبان پرسپولیس باشند.

نظر شما