شناسهٔ خبر: 36872155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون شهردار تهران:

کارکرد اجتماعی محلات پایتخت با مدیریت محله تقویت می‌شود

تهران-ایرنا- معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان مدیریت محله تا ۲۰ آذر ادامه دارد، گفت: هدف از این برنامه ارتقای کیفی نهاد مدیریت محله و تقویت کارکرد اجتماعی محلات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی‌یگانه اظهارداشت: تلاش داریم با ارتقای کیفی نهاد مدیریت محلات، احساس تعلق محله‌ای و مشارکت‌های اجتماعی را در محلات تهران افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه مشارکت‌های محلی کاهش یافته و شهروندان تمایل دارند ناشناس بمانند، افزود: هرگونه مشارکت مردم در امور اجتماعی سبب تجمیع توانمندی‌ها و انجام اقدامات مثبت می‌شود.

جوادی‌یگانه با اشاره به نبود انسجام اجتماعی در شهرهای جدید گفت: به ‌ویژه در تهران و کلانشهرها نوعی بیگانه‌انگاری ایجاد شده و محلات کارکرد اجتماعی خود را از دست داده‌اند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، تقویت حس تعلق محله‌ای و محله‌محوری را یکی از اهداف این معاونت عنوان کرد و افزود: در این راستا تصمیم گرفتیم افراد شایسته احراز سمت مدیریت محله را از طریق فراخوان عمومی ‌و بررسی صلاحیت علمی‌ و اجرایی شناسایی و برای انتخاب به هیات امنای هر محله معرفی کنیم.

وی بیان کرد: تمامی ۳۵۲ محله تهران دارای سرای محله هستند اما مشارکت مردم در آنها آنگونه که باید و شاید نیست.

جوادی‌یگانه با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان مدیریت محله از ۱۲ آذر افزود: اگر بتوانیم حس تعلق محلی را افزایش دهیم، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت سرای محلات و مشارکت شهروندان حرکت‌های خوبی را رقم بزنیم.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: با احیای رویکرد محله‌محوری و پیوستن اهالی محلات به سرای محله می‌توان نسبت به آموزش شهروندی در سطح خُرد اقدام کرد تا به ‌تدریج در سطح کلان هم شاهد تغییرات مثبت و حل معضلات اجتماعی باشیم.

به گزارش ایرنا، «مدیریت محله» ستاد راهبری مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران، در راستای شعار «تهران؛ شهری برای همه» در نظر دارد افراد شایسته احراز سمت مدیر محله را از طریق فراخوان عمومی و بررسی صلاحیت علمی و اجرایی این افراد از طریق یک فرایند ارزیابی تخصصی شناسایی و برای انتخاب به هیات امنای هر محله معرفی کند.

هدف از این کار ارتقای کیفی نهاد مدیریت محله، ایجاد فرصت برابر برای همه افراد شایسته این سمت، مهیاکردن امکان برای فعالان اجتماعی و فرهنگی برای فعالیت در مقیاس محله‌ای و نیز شفافیت هر چه بیشتر در فرایند انتخاب مدیران محله است.

داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۶۳ سال سن، مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر، سکونت در منطقه‌ای که محله مورد نظر در آن واقع است، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای آقایان، نداشتن محکومیت کیفری مستلزم سلب حقوق اجتماعی از شرایط اولیه احراز سمت مدیر محله است.

شهروندان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.mahalle.tehran.ir اقدام به بارگذاری مدارک خود و ثبت نام به عنوان داوطلب سمت مدیریت محله‌های مختلف کنند.

نظر شما