شناسهٔ خبر: 36867686 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آنفلوآنزا در کشور رو به کاهش است

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از شیب نزولی میزان ابتلا به آنفلوآنزا در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر علیرضا رئیسی افزود: از روز نهم تا شانزدهم آذر ۸ هزار و ۳۳۳ نفر به دلیل بیماری آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه کردند که نیمی از این افراد به دلیل شدت بیماری تنفسی نیاز به بیش از ۲ روز بستری شدن در بیمارستان داشته و بقیه با مداوای سرپایی و یا بستری موقت ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه هفته گذشته تعداد ۲۵ مورد فوتی داشتیم که اغلب این افراد دارای بیماری زمینه‌ای بوده اند و خوشبختانه مرگ مادر باردار بر اثر این بیماری ثبت نشده است.

دکتر رئیسی نمودار همه گیری آنفلوآنزا در کشور را رو به کاهش خواند و گفت: از هموطنان عزیز می‌خواهیم توصیه‌های بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، و در صورت ابتلا به علایم آنفلوآنزا، استراحت کافی، نوشیدن مایعات فراوان، خودمحدودسازی و پرهیز از حضور در جمع را به دقت رعایت و از مصافحه، دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تأکید بر روال اطلاع رسانی درباره وضعیت آنفلوآنزا شنبه هر هفته گفت: پیش بینی می‌شود که با توجه به کاهش شیوع بیماری، این هفته و هفته آینده موارد ابتلا با کاهش چشمگیر همراه باشد.
 

نظر شما