شناسهٔ خبر: 36856748 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ظریف:

سلیمانی پیشنهاد ماندن در آمریکا را رد کرد

وزیر خارجه گفت: بار‌ها به ایشان پیشنهاد شد به جای برگشتن به کشور و یا در زندان ماندن بپذیرد که در آمریکا بماند و این استاد وطن پرست ما این کار را انجام نداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدجواد ظریف امشب (شنبه ۱۶ آذرماه) در بدو ورود مسعود سلیمانی به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران روز دانشجو را تبریک گفت و افزود:  بسیار خوشحالیم در روز دانشجو یکی از بزرگ‌ترین اساتید و دانشمندان کشور به کشور بازگشتند.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: ۱۴ ماه است آقای سلیمانی استاد ارزنده کشور ما بدون هیچ دلیلی گروگان نیرو‌های آمریکایی بود و توسط آمریکایی‌ها بعد از اینکه به ایشان ویزا دادند و برای تحقیقات علمی در بالاترین موسسه علمی آمریکا دعوت کردند، یک استاد دانشگاه با ۵۰۰ مقاله علمی را بی دلیل دستگیر کردند و امروز برای ما در وزارت خارجه روز خوشی است که پایان این ۱۴ ماه سختی بی نهایت برای آقای سلیمانی، خانم و خانواده محترمشان پایان یافته است و به آغوش کشور بازگشتند.

ظریف اظهار کرد: استادی که بار‌ها به ایشان پیشنهاد شده در این دوره که به جای برگشتن به کشور و یا در زندان ماندن بپذیرد که در آنجا (آمریکا) بماند و این استاد وطن پرست ما این کار را انجام نداد و افتخار می‌کنم امروز در خدمت این مرد بزرگ هستیم و ایشان به جامعه علمی کشور و خانواده عزیزش برگشته است. به سرکار خانم دکتر ربیعی که ۱۴ ماه پیگیری کردند و جامعه دانشگاهی کشور که پیگیر موضوع بودند، تبریک می‌گویم.

وزیر خارجه همچنین گفت: از شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی تشکر می‌کنم که تصویب کردند که ما بتوانیم این روز خوب را داشته باشیم با تبادل یک زندانی آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندان بود و براساس رأفت اسلامی امروز صبح مورد بخشش قرار گرفت و به آمریکا بازگشت و در برابرش ما امروو این استاد بزرگوار را در ایران داریم./

نظر شما