شناسهٔ خبر: 36856274 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حجت الاسلام رستمی در پیامی به مناسبت روز دانشجو:

برخی به دنبال استفاده سیاسی از جریان دانشجویی هستند/ انتخابات پیش رو فرصت طلایی برای جنبش دانشجویی

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت:دانشگاه و جنبش دانشجویی فرصت طلایی برای تحمیل خود به فضای سیاسی در انتخابات مجلس دارد.

صاحب‌خبر -
 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام مصطفی رستمی به مناسبت روز دانشجو پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:جا دارد روز دانشجو را به همه هم سنگران عزیز در دانشگاه تبریک بگویم. روز دانشجویی که امسال هم با حضور پرشور دانشجویان دغدغه‌مند از طیف‌های مختلف با حرارت برگزار شد و جنش دانشجویی نشان داد هم چنان با وجود اختلاف سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها متفکر، منتقد و مانا است.

شوربختانه در سال‌های متمادی جریان‌های سیاسی خارج دانشگاه سعی کرده‌اند تا جایی که می‌توانند فضای فکری و سیاسی و بعضا تمایلات نازل جناحی خود را به دانشگاه تحمیل کنند و از گرده‌ی جریان دانشجویی سواری بگیرند. هرچند غیر از موارد معدودی که نتیجه‌اش رادیکال شدن یا منفعل شدن دانشگاه بوده است خوشبختانه با مقاومت و هوشمندی دانشگاهیان موفق نشده اند.
اما حالا و در آستانه یک انتخابات مهم که هم میزان مشارکت در آن اثر بخش است و هم تشکیل مجلسی کارا اهمیت دارد، دانشگاه و جنبش دانشجویی فرصتی طلایی دارد که خود را بر فضای سیاسی تحمیل کند.

جریان دانشجویی می‌تواند فارغ از "مرده باد‌ها و زنده بادها"‌ی جناحی، جدای از دعوا‌های بعضا سطحی لیستی، طرحی نو در اندازد و کاری کند که بستر رقابت انتخاباتی بستر جدال بر سر ایده‌های نو برای اداره کشور باشد.

جنبش دانشجویی می‌تواند کاری کند که مردم حس کنند می‌شود از مجلس جدید این انتظار را داشت که برخی مسائل مانند مسکن، عدالت آموزشی، بهداشت و درمان با کیفیت، تامین حداقل معیشت برای مردم، اصلاح روند‌های کاریابی و کارآفرینی، شفافیت در تخصیص منابع، کارآمدی درخصوصی سازی و... را که با آمدوشد دولت‌ها و مجالس مختلف قفل لاینحل به بعضی از آن‌ها آن‌ها زده شده باز شود. دانشگاه میتواند عنصر پیشرانی برای بهبود شاخص‌های حکمرانی تخصصی و دینی باشد. می‌تواند با گفتمان‌سازی و تولید ادبیات کاری کند گروه‌های سیاسی به جای رقابت در بازی‌های مبتذل لیستی، در زمین کارآمدی بازی کنند. از این راه هم مردم ترغیب به حضور در انتخابات می‌شوند و هم انشالله مجلسی شکل می‌گیرد که شایستگی در راس امور بودن را داشته باشد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی (مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها)

نظر شما