شناسهٔ خبر: 36842034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش یکی از شخصیت‌های عراقی مشمول تحریم آمریکا

بازرگان معروف عراقی که نام او روز جمعه در فهرست تحریم واشنگتن قرار گرفته، این تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا را سیاسی خواند و محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف «المحور الوطنی» عراق و بازرگان معروف، که یکی از چهار شخصیتی است که جمعه (دیروز شش دسامبر) در فهرست تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت، به این اقدام واشنگتن واکنش نشان داد.

وی طی پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: من همچنان مانند گذشته مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی عراق و همراه با ملت و مطالبات آن برای تغییر و رهایی از فاسدان هستم. 

الخنجر افزود: این تصمیمات سیاسی که نقش ما را در پایان دادن به سیاست‌های فرقه‌گرایانه و تلاش برای متوقف کردن خشونت میان مردم یک کشور و بازپس گرفتن حقوق افراد، نادیده می‌گیرد، ما را متوقف نخواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه از اعمال تحریم بر چهار مقام عراقی به اتهام نقض حقوق بشر و  فساد خبر داد که عبارتند از: «قیس الخزعلی» دبیر کل جریان عصائب اهل الحق و «اللیث الخزعلی» برادر وی،«حسین فلاح اللامی» از فرماندهان امنیتی سازمان الحشد الشعبی و خمیس فرحان الخنجر العیساوی (یکی از بازرگانان معروف عراق).

پیشتر نمایندگانی از فراکسیون‌های حکمت و الصادقون در پارلمان عراق، درج نام شخصیت‌هایی عراقی در لیست تحریم‌های آمریکا را محکوم کردند. فراکسیون حکمت در بیانیه‌ای گفت :«کار وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه افراد و شخصیت‌هایی عراقی، دخالت آشکار در امور عراق به بهانه‌ها و عناوین مختلف است».

«محمد الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی الصادقون وابسته به عصائب اهل الحق نیز تحریم‌های آمریکا علیه دو نفر از سران این جنبش را باطل و بیهوده خواند.

الربیعی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از عصبانیت بمیرید. ما نوک پیکان مقاومت علیه اشغالگری، تروریسم تکفیری و تجزیه و سهم‌خواهی و فساد شما را سرسختانه زدیم.  ما برادران زینب، عصائب اهل الحق، خار در چشم استکبار و سدی در برابر نقشه‌های هژمونی آمریکا هستیم».

وی افزود: تحریم‌ها بیهوده است. ما نه هیچ حساب خارجی داشته‌ایم و نه هرگز خواهیم داشت.

انتهای پیام/ص

نظر شما