شناسهٔ خبر: 36807613 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دیگه چه خبر

صاحب‌خبر -
تهیه فهرست 30 نفره از دانشجویان بازداشتی

  خبر اول اینکه، فاطمه سعیدی، عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی‌، از تهیه فهرست حدوداً 30 نفره از دانشجویان بازداشت شده تا هفته گذشته خبرداد و با بیان اینکه در این مدت تعدادی از دانشجویان آزاد شده‌اند، اعلام کرد که تا آزادی آخرین دانشجوی بازداشتی پیگیر خواهیم بود. به گزارش ایسنا، او اضافه کرد که در همین راستا با مسئولانی از وزارت علوم، رؤسا و معاونان دانشجویی دانشگاه‌های تهران و شهرهای بزرگ هم در تعامل و ارتباط دائمی هستیم. سعیدی با اشاره به اینکه کمیته دانشگاهیان فراکسیون امید در حال رایزنی برای آزادی دانشجویان بازداشتی است، از تداوم رایزنی‌های نمایندگان با قوه قضائیه برای آزادی سایرین خبرداد.  سعد الله نصیری قیداری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی نیز از بازداشت ۳ دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در وقایع اخیر کشور خبر داد و گفت: ما در جریان وضعیت آنان قرار داریم و حتی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم، اما تاکنون خبری درباره حل مشکل این دانشجویان دریافت نکرده‌ایم و این دانشجویان همچنان در بازداشت هستند.

بازداشت عامل آتش زدن کنسولگری ایران در نجف

  شنیدیم که، یک سایت عراقی از دستگیری یک فرد نفوذی و عامل به آتش کشیدن کنسولگری ایران در شهر نجف خبر داد. به گزارش العالم، تارنمای خبری «آفاق» بدون ذکر نام فرد بازداشت شده، نوشت وی اعتراف کرده است که در مقابل دریافت 30 هزار دلار از سفارت امارات در عراق، اقدام به آتش‌زدن کنسولگری ایران در نجف کرده است. گروه‌های خشونت طلب عراقی چهارشنبه گذشته با حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف  که نقض آشکار مصونیت اماکن دیپلماتیک به‌شمار می‌رود آن را به آتش کشیدند. از سویی دیگر حسن سلمان تحلیلگر و روزنامه‌نگار عراقی هم در میزگرد سیاسی در شبکه تلویزیونی «المیادین» با اشاره به نقش امارات متحده عربی در آتش زدن کنسولگری ایران در نجف گفت: سفارت امارات در بغداد ۳۰ هزار دلار بابت آتش زدن کنسولگری ایران هزینه کرده است. به گزارش ایرنا، وی گروه وابسته به «عدنان الزرفی» استاندار اسبق نجف و همچنین جریان‌های منحرف یمانی، شیرازی و صرخی را به دست داشتن در آتش زدن کنسولگری ایران در نجف متهم کرد و افزود: فردی که پول از امارات گرفته بخشی از آن را برای خود برداشته و بقیه را بین دیگر گروه‌های مشارکت کننده در آتش زدن کنسولگری ایران توزیع کرده است.

مرگ شماری از اعضای  منافقین در زلزله آلبانی

  دست آخر اینکه، یک وبگاه ویژه منطقه بالکان مدعی شد در جریان زمین لرزه اخیر در آلبانی برخی عناصر گروهک منافقین کشته یا زخمی شده‌اند. به دنبال زلزله اخیر در بخش‌هایی از آلبانی، یک رسانه ویژه پوشش اخبار منطقه بالکان به تخریب بخش‌هایی از پایگاه «اشرف-۳» نزدیک «تیرانا»، پایتخت آلبانی و کشته شدن برخی عناصر گروهک منافقین در جریان این زمین لرزه خبر داد. به گزارش فارس، وبگاه «بالکان پست» در مطلبی در این زمینه مدعی شد که مقر منافقین در فاصله پنج کیلومتری زمین لرزه قدرتمند ۵.۳ ریشتری قرار داشته و تعدادی از ساکنان پایگاه اشرف-۳ در این پایگاه نه چندان مستحکم مجروح یا کشته شده‌اند. بالکان پست در گزارش خود اشاره کرده که رسانه‌ها و مقامات آلبانیایی به دلیل حساس بودن این مسأله از انتشار آمار تلفات اتباع خارجی در جریان این زمین لرزه و البته هرگونه گزارشی از سرنوشت منافقین خودداری کردند. این وبگاه با اشاره به نحوه کسب اخبار و اطلاعات بیشتر از این ماجرا مدعی شد که خبرنگارانش حین بازدید از یک بیمارستان در پایتخت آلبانی برای کسب اطلاعات جدید در این خصوص، با خودرو‌های امدادی و پلیس و هشدار‌های نیرو‌های حاضر در بیمارستان برای متفرق شدن از صحنه و عدم عکس گرفتن از بیمارستان به دلیل ورود «بیماران بسیار مهم» مواجه می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما