شناسهٔ خبر: 36804233 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پلیس امنیت عمومی پایتخت:

شناسایی و بازداشت زن جوان اغتشاشگر جنوب تهران

پلیس از بازداشت زن جوانی خبر داد که برای شناسایی نشدن چهره و مشخصات سجلی اش را در اغتشاش‌های اخیر تغییر داده بود.

صاحب‌خبر -
شناسایی و بازداشت زن جوان اغتشاشگر جنوب تهرانبه گزارش خبرگزاري صدا و سيما و به نقل از ​پایگاه خبری پلیس، رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی پایتخت از بازداشت زن جوانی خبر داد که برای شناسایی نشدن،​ چهره و مشخصات سجلی اش را در اغتشاش‌های اخیر تغییر داده بود.
سرهنگ مهدی تاجیک گفت: با دریافت خبری مبنی بر اینکه زن جوانی در روز اول اغتشاش‌ها با آتش زدن چند حلقه لاستیک و بستن خیابان فدائیان اسلام و شعاردهی و سنگ پرانی به سمت مأموران، اماکن عمومی را تخریب کرده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه این زن جوان در حوالی شهرستان قرچک شناسایی، ولی در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم از محل سکونتش گریخته و به نقطه دیگری نقل مکان کرده است.
وی گفت: تلاش مأموران برای شناسایی مخفیگاه جدید متهم ادامه یافت تا اینکه روز گذشته، مخفیگاه این فرد در حوالی چهار راه مصباح شهرستان کرج شناسایی شد و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.
سرهنگ تاجیک با اشاره به اینکه متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس امنیت عمومی منتقل شد، افزود: در بررسی سوابق متهم، جرایم امنیتی فراوانی دیده می‌شود و آخرین بار این خانم جوان در سال ۹۱ توسط یکی از دستگاه‌های امنیتی کشور به جرم تبلیغ و فعالیت علیه نظام و حمایت از گروه‌های معاند بازداشت شده است که پس از تحمل حبس و آزادی از زندان، با تغییر چهره و مشخصات سجلی اش دوباره سردستگی اغتشاش‌های اخیر را برعهده گرفته بود.
وی خاطر نشان کرد: با اعتراف متهم به جرایم انتسابی وی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
 
سردار حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس
عامل تخریب ۱۶ بانک شیراز دستگیر شد
شناسایی و بازداشت زن جوان اغتشاشگر جنوب تهرانفرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری عامل اصلی تخریب و به آتش کشیدن ۱۶ بانک شیراز در اغتشاش‌های آبان ماه خبر داد.
سردار "رهام بخش حبیبی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، گفت: به دنبال وقوع برخی اغتشاش و ناآرامی‌ها در آبان و سوء استفاده فرصت طلبان از این موضوع در شیراز، شناسایی و دستگیری عاملان اصلی اغتشاشگران و آشوبگران در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد:مأموران پلیس امنیت عمومی موفق به شناسایی یکی از عاملان اصلی اغتشاش‌های حوادث اخیر شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با هماهنگی مقام قضائی، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود واقع در یکی از شهرستان‌های اطراف شیراز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد.
سردار حبیبی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده در تخریب و آتش زدن ۱۶ بانک شیراز نقش داشته است، افزود: تحقیقات تکمیلی پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد.
 
سرهنگ رجبيان، رئیس پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت
دستگیری ۳ اغتشاشگر در محله نیرو هوایی
رئیس پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری ۳ تن از عاملان اغتشاش‌های اخیر خبر داد.
سرهنگ یعقوبعلی رجبیان گفت: این افراد با یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ موجب انسداد معابر عمومی در خیابان پنجم و فلکه‌های اول و دوم نیرو هوایی و تخریب اموال عمومی شده بودند.
وی افزود: روز دوم نا آرامی‌های اخیر، خبری مبنی بر تخریب اموال عمومی و انسداد معابر عمومی در خیابان پنجم و فلکه‌های اول و دوم نیرو هوایی توسط راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه خودرو ۲۰۶ دریافت کردیم.
سرهنگ رجبیان با اشاره به اینکه با حضور ماموران در محل راننده خودرو و سرنشینان وی از محل گریخته بودند، گفت: ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی موفق شدند با پایش اطلاعاتی و بررسی‌های میدانی مالک خودرو و محل سکونت وی را شناسایی کنند.
این مقام انتظامی افزود : با دستور قضایی مالک خودرو پژو ۲۰۶ در غروب روز یازدهم آذر دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس امنیت عمومی انتقال یافت.
سرهنگ رجبیان گفت: متهم در اظهارات خود به شرکت در تجمع اعتراضی روز دوم اغتشاش‌ها در محله نیروهوایی، تخریب تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، ایجاد بلوا و آشوب و برهم زدن نظم و امنیت عمومی در این محل با همکاری سایر همدستانش اعتراف کرد.
وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی، مخفیگاه همدستان راننده خودرو در حوالی خیابان پیروزی شناسایی شد و هر دو متهم در ۲ عملیات مستقل دستگیر و به پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی منتقل شدند.
سرهنگ رجبیان خاطر نشان کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی می شوند.
 
 

نظر شما