شناسهٔ خبر: 36799699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت‌وگوی ۵ ساعته هنیه و النخاله در قاهره

تهران- ایرنا- رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در قاهره با هم دیدار و در مورد آخرین تحولات فلسطین ، روابط دو جانبه و اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا دیدار اسماعیل هنیه و زیاد النخاله دیشب ۵ ساعت به طول انجامید و طی آن دو طرف در مورد خطرات پیش‌روی مساله فلسطین به ویژه معامله قرن و اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی قدس و سیطره بر مسجد الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن گفت و گو شد.

مساله شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و حمایت آمریکا از آن و توطئه‌ها برای حذف مساله آوارگان فلسطینی از دیگر محورهای این دیدار بود.

هنیه و النخاله در مورد تجاوز دو روزه اخیر دشمن صهیونیستی به نوار غزه که به شهادت بهاء ابو العطا از فرماندهان ارشد گروهان‌های قدس منجر شد و تلاش دشمن برای ترور اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی در دمشق نیز گفتگو کردند. 

از سوی دیگر روزنامه سعودی الشرق الاوسط ادعا کرد که همزمان مذاکرات جداگانه ای بین مقامات مصر با جنبش حماس و جهاد اسلامی با هدف آتش بس با اسرائیل انجام شد .

یک مقام آگاه به روزنامه الشرق الاوسط گفت که مذاکرات چندین روز زمان می برد و ابتدا با گفتگوهای دوجانبه بین مقامات مصری و هر کدام از گروه های فلسطینی انجام می شود.  

این مقام آگاه در مورد برنامه سفر اسماعیل هنیه رهبر سیاسی جنبش حماس پس از انجام مذاکرات در مصر، گفت: منابع غیر رسمی مصر اعلام کردند که وی احتمالا عازم قطر، روسیه و ترکیه می شود.

حماس روز دوشنبه اعلام کرده بود که مذاکراتی را درباره چند موضوع با مقامات مصری انجام خواهند داد.

دور تازه تنش ها بین گروه های مقاومت و رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی دوباره از سر گرفته شد که در جریان آن رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به شهادت رساند.  

نظر شما