شناسهٔ خبر: 36799378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هواشناسی

کهگیلویه و بویراحمد میزبان برف و باران از روز جمعه

خبرگزاری صداوسیما

بارش برف و باران از روز جمعه ۱۵ آذر ماه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت:بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به تدریج از روز جمعه پانزدهم تا اواخر روز یکشنبه هیجدم آذرماه جاری در استان است.
ولی بهره مند با بیان اینکه بارش باران،رعد و برق،گاهی تگرگ، وزش باد شدید و بارش برف درمناطق مرتفع و مستعد استان از ویژگی های این سامانه است افزود: اوج فعالیت این سامانه بارشی روزهای شنبه و یکشنبه است و با توجه به ماهیت سرد بودن این سامانه بارش برف در مناطق سردسیری و مستعد طی روزهای شنبه و یک شنبه پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش ها آبگرفتگی معابر عمومی،سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها، لغزندگی و کاهش دید در محورها مواصلاتی به مدیران و مسئولان دستگاه های امدادی و مدیریت بحران استان توصیه می شود تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اضافه کرد: به رانندگانی که قصد تردد از مسیرهای کوهستانی و برف گیر استان را دارند توصیه می شود تجهیزات زمستانی و گرمایشی از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.
بهره مند ادامه داد: پرهیز از صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما رطوبت، تهویه در گلخانه ها مرغداری ها و دامداریها نیز توصیه می شود.

نظر شما