شناسهٔ خبر: 36799316 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آتش بس بلند مدت با رژیم صهیونیستی ممنوع

نائب رئیس جنبش حماس گفت: هیچ تفاهم و برنامه طولانی مدتی با رژیم صهیونیستی برای آتش بس در غزه وجود ندارد

صاحب‌خبر -
 به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ خلیل الحیه روز سه شنبه در مصاحبه با تلویزیون «فلسطین الیوم» ارائه پیشنهاد به جنبش حماس درباره آتش بس طولانی مدت با اسرائیل در نوار غزه را تکذیب کرد.
این مقام ارشد حماس گفت: ارائه پیشنهاد به حماس درباره برقراری آتش بس طولانی مدت در غزه یا بررسی این موضوع در گفتگو با میانجیگران یا قرار داشتن این مسئله در برنامه‌های داخلی این جنبش را تکذیب می‌کنم.
خلیل الحیه افزود: مقامات حماس و مصر در نشست‌های قاهره چالش‌ها فراروی آرمان ملت فلسطین، حملات و یورش‌های رژیم اشغالگر علیه مردم ما و نیز موضوعات مربوط به اوضاع داخلی فلسطین مانند مسئله انتخابات را بررسی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ شخص عاقلی نمی‌تواند به دنبال آتش بس بلند مدت با اسرائیل باشد و تا زمانی که رژیم اشغالگر به توافقات درباره اجرای آتش بس و لغو محاصره غزه متعهد نباشد، ما درباره این پیشنهاد مذاکره نمی‌کنیم.
الحیه تصریح کرد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به دعوت مقامات مصر به قاهره رفته است که همزمان زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی نیز به قاهره دعوت شد.
وی خاطر نشان کرد: ما مسئله ادامه توافقات آتش بس با اسرائیل را با برادران مصری پیگیری می‌کنیم.
خلیل الحیه درباره گذرگاه آبی (در نوار غزه) گفت: ما در تمام مذاکرات خود چیزی را فقط برای غزه مطالبه نکردیم بلکه ما خواهان گذرگاه آبی و فرودگاه برای غزه و کرانه باختری رود اردن هستیم.
الحیه افزود: ما خواهان یک گذرگاه آبی برای مردم فلسطین هستیم تا دنیا به روی آنان بازشود (به دنیا دسترسی پیدا کنند) و اینکه بیش از دو میلیون فلسطینی در زندان بزرگی به نام غزه باشند، قابل قبول نیست.
الحیه تاکید کرد: هیچ گونه مذاکرات سیاسی با رژیم اشغالگر در کار نیست بلکه توافقات برای شکست محاصره غزه است و این کار از موضع قدرت است نه موضع ضعف و تسلیم پذیری.
این مقام حماس گفت: ما با برادران مصری درباره موضوع (ایجاد) گذرگاه آبی در حال گفتگو هستیم، ولی هنوز به توافقاتی درباره جزئیات آن نرسیدیم.
خلیل الحیه در ادامه گفت: اگر محاصره پایان یابد و گذرگاه بازگشایی شوند ما به گذرگاه آبی نیازی نداریم.
وی خاطر نشان کرد اشغالگران ملزم به لغو محاصره نوار غزه هستند و اگر محاصره علیه مردم ما کاهش نیابد، شاهد رویارویی و انفجار خواهیم بود و کسانی که غزه را محاصره کردند باید مسئولیت آن را بپذیرند.
این پایگاه نوشت: گفتگو‌ها برای دستیابی به آتش بس میان گروه‌های فلسطینی در غزه و رژیم اسرائیل با هدایت مصر و سازمان ملل از چند ماه پیش ادامه دارد.

نظر شما