شناسهٔ خبر: 36778374 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پنجمین جشنواره بلوط در دانشگاه تهران برگزار شد

پنجمین جشنواره فرهنگی «بلوط» با محوریت تجلیل از کمک کنندگان مناطق سیل زده کشور در دانشگاه تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، پنجمین جشنواره فرهنگی «بلوط» با محوریت تجلیل از افراد، سازمان ها و شرکت های مسئولیت پذیر در مناطق سیل زده کشور در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

در این جشنواره سالانه «محمد علی وکیلی» عضو هئیت رئیسه مجلس، «سید ستار هاشمی» معاون وزیر ارتباطات و فناوری، «گودرز امیری» معاونت عمرانی استاندار لرستان، «آزیتا ترکاشوند» بازیگر سینما و تلویزیون و برخی مسولین ارشد کشور و مدیران نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی حضور داشتند.

 

اجرای این مراسم را «عبدالله روا» مجری برنامه تلویزیونی ویدئو چک بر عهده داشتند که با شوخی ها و تکیه کلام ورزشی بر جذابیت برنامه افزود.

 

در ابتدا این مراسم بیانیه جشنواره «بلوط» توسط «مصطفی کاویار» فعال فرهنگی و نماینده تیم اجرایی قرائت شد.

 

در این مراسم عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استانداری لرستان هم  به ایراد سخنانی پرداختند و  درباره عملکرد و مسائل اداری مرتبط با کمک رسانی سیل توضیحاتی به مردم ارائه کردند.

 

در ادامه مستند مربوط به سیل با عنوان«هناسه» ساخته عزیزپور هنرمند دره شهری پخش شد که طبیعت زیبای لرستان را قبل و بعد سیل به تصویر کشیده بود.

 

در ادامه نیز «حامد محضر نیا» خواننده پاپ ترانه «یاعلی بگو خدا هوامونو داره» رو به پاس حضور پهلوان «علیرضا حیدری» خواند و با همراهی شرکت کنندگان حس شور حماسی در سالن ایجاد کرد.

 

در بخش دیگر از مدیران مسولیت پذیر در سیل و شرکت ها و نهادهایی که سیل زدگان  کشور رو مورد حمایت نقدی و غیرنقدی قرارداده بودند با اهدا تندیس مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

اسامی تجلیل شوندگان به شرح زیر است:

 

_ علیرضا حیدری؛ قهرمان سابق کشتی جهان و المپیک

_ حاج حسین یکتا؛ موسسه خیریه امام رضایی ها

_ ارتش: امیر تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران

 _ سازمان هلال احمر: آقای سلیمی، معاون سازمان داوطلبان هلال احمر

سازمان بهزیستی: مهندس یزدانمهر؛ معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور

_ سازمان ایمیدرو: دکتر غریب پور؛ مدیرعامل سازمان ایمیدرو

_ سازمان صد و سیما: مجید زین العابدین؛ مدیر شبکه یک سیما

_ شرکت فولاد خوزستان: علی محمدی؛ مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان

شورای شهر مشهد: دکتر مجتبی بهاروند؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد

 

«امیر شاهین تقی خانی» در سخنرانی پس از تجلیل ضمن تشکر از برگزار کنندگان  این جشنواره گفت: برگزاری این مراسم موجب وحدت و همبستگی شده است و آمار ارائه شده از ارتش در واقع بخش مختصری از اقدامات مجموعه ارتش  بر اساس حس میهن دوستی، مردم داری انجام داده است. هر چند که اگر کارهای بیشتری هم انجام داده شده باز هم وظیفه ماست.

او بیان کرد: درست است با لباس ارتش دراین مراسم حضورداریم اما مردم شریف آن خطه و شما عزیزان شاهد بودید  که مجموعه نیرو های مسلح کشور از سپاه و نیروی انتظامی در این حادثه تلخ حضور داشته و با حضورشان تلاش کردند و هر کدام سهمی در برداشتن باری از این حادثه غم انگیز داشته باشند.

بخش پایانی همایش نیز موسیقی فولکلور توسط استاد «محمد میرزاوندی» خواننده بزرگ کشور و خواننده ترانه مشهور و ماندگار «دایه دایه وقته جنگه» اجرا شد که با همخوانی و همراهی حضار حس غرور و سربلندی به جمع بخشید و خاطرات روزگار جنگ تحمیلی را مرور کرد.

همچنین «آرش آقایی» شاعر اهل پلدختر حس و حال روزهای سیل شهرش را در قالب شعری شنیدنی اجرا کرد.

 

گفتنی است جشن اختتامیه  جشنواره بلوط روز سه شنبه ۱۲ آذر ساعت۱۴:۳۰ در تالار چمران پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور عموم همتباران و علاقمندان،چهره های ورزشی و هنری  برگزار می شود.

در این مراسم  موسیقی لری بصورت زنده توسط استاد «داریوش نظری» و با همراهی سرنای استاد «محسن کیهان نژا» و گروه موسیقی با اجرای «جاسم خدارحمی» و اجرای موسیقی بختیاری توسط «ایمان کریوند»، شعر خوانی محلی اساتید «روشن سلیمانی» و «مختار فیلی» و تجلیل از کارآفرینان ملی لر تبار تقدیم علاقمندان و همتباران می شود.

همچنین؛ نمایشگاه جنبی صنایع دستی و سوغات محلی نیز تا چهارشنبه عصر در دانشگاه تهران دایر میباشد.

شرکت در نمایشگاه و جشنواره اختتامیه برای عموم آزاد و رایگان است‌.

 

نظر شما