شناسهٔ خبر: 36767205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه:

معافیت قشر فرهنگی، توجه و اهمیت دولت به فرهنگ است

جعفری نژاد با اشاره به اینکه معافیت قشر فرهنگی توجه و اهمیت دولت به فرهنگ است، گفت: برای این افراد مالیات به نرخ صفر محاسبه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «هادی جعفری‌نژاد» امشب (دوشنبه 11 آذر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی از قشر فرهنگی برای کشور یک سرمایه گذاری دراز مدت است، گفت: بر اساس قانون فعالیت های انتشاراتی، فرهنگی و هنری را از مالیات معاف اعلام کرد و آنرا یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت برای کشور نام برد.

 

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه افزایش مالیات به معنای پرداخت بیشتر مالیات نیست، گفت: اخذ مالیات از کسانی است که درآمدی بالایی دارند و از پرداخت مالیات خودداری می کنند.

 

جعفری نژاد با اشاره به اینکه معافیت قشر فرهنگی توجه و اهمیت دولت به فرهنگ است، گفت: برای این افراد مالیات به نرخ صفر محاسبه می شود.

 

در ادامه این برنامه خبری مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معافیت مالیات برای مشاغل فرهنگی را یک ضرورت اعلام کرد که از سال ۸۰ به بعد اعمال شده است و گفت: نباید بین اقشار مختلف تبعیض قائل شد بلکه باید در بین اقشار فرهنگی که درآمد‌های سرشار‌ی دارند تمایز قائل شد.

 

«همایون امیرزاده» با بیان اینکه قانون هیچگاه وحی منزل نیست، گفت: در همین حوزه فرهنگ و هنر باید حساب کلیت فرهنگ را از حساب 10 یا 20 نفر (سلبریتی ها) افراد پردرآمد نگذاریم.

 

وی با اشاره به اینکه باید حساب برخی از افراد در قشر فرهنگ و هنر که پردرآمد هستند را باید از برخی دیگر جدا کرد، گفت: قانون فعلی مالیاتی تا کنون سه بار اصلاح شده است. در صورت شفافیت مالی می توان برای درآمد هنرمندان مالیات در نظر گرفت.

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه هر قشری در کشور که درآمد دارد باید مالیات بدهد، گفت:بر اساس تحقیقات بین المللی انجام شده، کشور ما بیشترین معافیت های مالیاتی را دارد.

 

«احمد زمانی» با اشاره به اینکه با وجودی که قرار شد پرداخت معافیت مالیات ها ساماندهی شوند متاسفانه معافیت های مالیاتی افزایش هم یافته است، گفت: معافیت مالیاتی قشر خاصی بر "عدالت مالیاتی تاثیر منفی می گذارد.

 

وی با بیان اینکه نباید بخشی را از بخش دیگر تقدیس کرد، گفت: حمایت دولت بر بخشی که درآمد دارد صرفاً حذف مالیات نیست. حذف مالیات برای قشری خاص، تبعیض آشکار است./

نظر شما