شناسهٔ خبر: 36766812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاشت ۸۷ هزار نهال، ۱۴ آذر در یزد

یزد _ایرنا_ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: روز ۱۴ آذر ۸۷ هزار اصله نهال با شعار نهالکاری همگانی برای ایران سبز در استان کاشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا آخوندی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران  افزود: این تعداد نهال در ۶۲۰ هکتار  در ۲ بخش بیابان و جنگل در شهرستان های بافق و خاتم کشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار اصله نهال در سطح ۱۲۰ هکتار از گونه های "بنه و بادام کوهی" در حوزه جنگل در شهرستان خاتم و همچنین ۷۵ هزار اصله گونه "تاغ" در سطح ۵۰۰ هکتار در بخش بیابان در بافق  غرس می شود.

آخوندی ادامه داد: تمام مقدمات برای کاشت آنها آماده سازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت جنگل‌کاری تصریح کرد:تغییر اقلیم تقربیا همه دنیا را درگیر کرده و کشت درختان و فضای سبز یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی عملیات بیولوژیک درسطح ۱۴ هکتار در شهرستان‌های میبد و بافق و بذرکاری در سطح ۵۸۰ هکتار در اشکذر، میبد، اردکان، تفت، بهاباد و یزد را از دیگر برنامه های در دستور کار این اداره کل بیان کرد. 

۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهوری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهوری در بخش بیابان و اجرای طرح  کاداستر اراضی استان مصوب شد.

وی افزود: از این میزان ۵۰ میلیارد ریال  بخش کاداستر اراضی در سال ۹۹ و ۵۰ میلیارد ریال هم به بخش بیابان در سال ۹۸ در نظر گرفته شد. 

آخوندی تصریح کرد: همچنین از مبلغ یاد شده ۲۵۰ میلیارد ریال به بخش بیابان در سال ۹۹ مصوب شد. 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این امسال ۳۵۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به بخش بیابان و آبخیزداری اختصاص یافت. 

این مسول  با بیان اینکه تاکنون  ۳۰ درصد مبلغ یاد شده تخصیص یافته است گفت: همچنین  ۵۰ درصد اراضی استان طرح کاداستر آن انجام شده است که برای مابقی به ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز است. 

۹۸ درصد از مساحت استان به وسعت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی به خود اختصاص داده است که ۳۸ درصد عرصه‌ها به میزان بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰هزار هکتار اراضی بیابانی را شامل می‌شود.

۱۳ منطقه تحت فرسایش بادی در استان یزد شناسایی‌شده است که مساحتی افزون بر یک‌میلیون و ۲۱۲ هزار هکتار را شامل می‌شود این کانون‌ها تقریباً در تمام شهرستان‌های استان پراکنده‌اند.

۱۴ آذر ماه ۱۴ میلیون نهال در سراسر کشور غرس می شود. 

نظر شما