شناسهٔ خبر: 36757121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر کشور

مردم همواره در کنار انقلاب ایستاده اند

علی رغم همه اقدامات دشمنان، رسانه‌های بیگانه و معاندین در تحلیل حوادث اخیر، مردم همواره حامی انقلاب هستند و در کنار آن ایستاده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هماهنگی بین استانداران در جمع خبرنگاران افزود: توفیق شد که امروز در خدمت استانداران محترم باشیم و با توجه به این که در مرحله آغاز ثبت نام نامزد‌های انتخاباتی مجلس هستیم مقرر شد که استانداران در این جلسه حضور یابند و یک بار دیگر تمام مسیری را که برای انتخابات تعیین کرده ایم مرور کنیم.
وی گفت:: در این جلسه قرار شد گزارش‌های آمادگی را از استانداران داشته باشیم و متناسب با شرایط در صورتی که لازم است هماهنگی و تعامل با همه دستگاه‌های مربوط و دارای نقش در انتخابات انجام شود.
آقای رحمانی فضلی با بیان این که در این جلسه موضوعات مرتبط با حوادث اخیر نیز مورد بررسی قرار گرفت اظهار داشت: استانداران از محل ماموریت خود گزارش‌هایی ارایه کردند و قرار شد گزارشی از هر استان ارائه و نقاط آسیب، ضعف و دلایل شروع و نحوه مدیریت موضوع، به دقت بررسی شود.
وی تصریح کرد: مقررشد استانداران در فرصت مقتضی همه موارد را جمع بندی و به وزارت کشور ارایه کنند تا وزارت کشور بتواند به نسبت اقدامات انجام شده و شرایطی که در هر استان بوده، تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
آقای رحمانی فضلی گفت: امیدواریم که همان گونه که مردم عزیزمان بعد از حادثه و در حین حادثه به میدان آمدند و از کسانی که موجب شرارت، زحمت و مشکلات زیادی برای جامعه انقلابی ایران و مردم خوب ما شدند ابراز تنفر و انزجار کردند ما نیز بتوانیم با استفاده از تجربیات و هماهنگی بیشتر، ​ امنیت مردم را که مهمترین رکن اصلی و اساسی حیات بشری است و همه فعالیت‌ها در این بستر انجام می‌شود تامین کنیم.
وزیر کشور تصریح کرد: علی رغم همه اقداماتی که از سوی دشمنان، رسانه‌های بیگانه و معاندین انقلاب در تحلیل این موضوع رخ داده، خوشبختانه آن چه قابل ارایه و عرضه است این است که مردم همواره حامی انقلاب هستند و در کنار آن ایستاده اند.

 نباید تلاش حافظانِ امنیت مردم، نادیده گرفته شود 
وزیر کشور گفت: نباید اقدامات نیرو‌هایی که در این چند شب برای امنیت مردم تلاش کردند، نادیده گرفته شود.
آقای رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران، افزود: علی رغم همه مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف کشور داریم و همه می‌دانیم که تحت تحریم هستیم و مشکلات اقتصادی که دشمن به ما تحمیل می‌کند و آثار خود را دارد؛ اما همه با اراده و تحلیل دقیق پشت سر مقام معظم رهبری و همگام و همراه با دولت هستند و ما نیز با اراده عمیق قلبی و عمل خود ثابت خواهیم کرد که در همه شرایط پشتیبانِ مردم و انقلاب هستیم و راه مقاومت و استقامت، راه حمایت از اسلام، ایران، انقلاب و مردم ایران است.
وزیر کشور افزود: امیدوارم کسانی که در این خصوص و در این چند روز به دلیل عدم اطلاع و جهل، همه ابعاد موضوع را قضاوت و داوری کردند، تامل بیشتری داشته باشند، زیرا این نوع قضاوت‌ها برای نیرو‌هایی که در این چند شب شرایط سختی را گذرانده اند و امنیت مردم را در مقابل نیرو‌هایی که به صورت مسلحانه با سلاح‌های گرم و سرد به خطر انداخته اند درست نیست و نباید به گونه‌ای صحبت کنیم که زحمات این نیرو‌ها نادیده گرفته شود.
وی با بیان اینکه توضیحات بیشتری در راستای ابعاد این موضوع ارایه خواهد شد، اظهار داشت: مقداری تامل و تحمل لازم است، اما برخی افراد و جریان‌ها می‌خواستند از این موضوع یک بستر سیاسی برای رقابت‌های سیاسی فراهم کنند و مسایلی را مطرح کردند که حتما مردم در مورد آن قضاوت و داوری خواهند کرد.
آقای رحمانی فضلی ادامه داد: چند شب قبل در تلویزیون اعلام کردم، اما باز هم به عنوان وزیر کشور و کسی که بیشترین اطلاع و هماهنگی را با نیرو‌ها داشته است عرض می‌کنم که این موضوع به امنیت ملی و اقتدار ملی بر می‌گردد و نباید در چارچوب رقابت‌های سیاسی و یا مصلحت اندیشی‌های جناحی و منفعت اندیشی‌های جناحی از آن استفاده کنیم.
وی ادامه داد: خداوند از ما نخواهد گذشت که امنیت عمومی را فدای مطامع سیاسی آنی و کوتاه مدت کنیم، امیدوارم انشاء الله همه باهم برای سربلندی، عزت و امنیت کشور تلاش کنیم.

 برگزاری همایش استانداران سراسر کشور 

همایش استانداران سراسر کشور امروز (دوشنبه) با محوریت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و هماهنگی بیشتر در این زمینه در تهران برگزار شد. آقای رحمانی فضلی وزیر کشور در این همایش، گفت: قرار است استانداران با حضور در این جلسه، یکبار دیگر تمام مسیر‌هایی که برای انتخابات تعیین کرده اند، مرور و گزارش آمادگی استان‌های خود را ارایه کنند.

نظر شما