شناسهٔ خبر: 36754194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد ازدواج دانشجوئی استان همدان

آغاز ثبت نام بیست و سومین دوره طرح ازدواج دانشجویی در همدان

حجت الاسلام عباسی از آغاز ثبت نام بیست و سومین دوره ازدواج دانشجوئی تحت عنوان «همسفر تا بهشت» در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

«حجت‌الاسلام علی‌محمد عباسی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان از آغاز ثبت نام بیست و سومین دوره ازدواج دانشجوئی تحت عنوان «همسفر تا بهشت» در همدان خبر داد.

 

دبیر ستاد ازدواج دانشجوئی استان همدان با بیان اینکه ذات وجودی ازدواج، آرامش روح و جان است افزود: تشکیل زندگی در پرتو تعالیم دین مبین اسلام سنت پیشوایان است

 

وی افزود: از همین رو، ستاد ازدواج دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با طراحی و برنامه ریزی ساختار مدیریت یکپارچه از طریق آموزش‌های علمی قبل، حین و پس از ازدواج با تکیه بر تجارب درخشان سال‌های گذشته و پیشبرد هدف ترغیب قشر فرهیخته دانشجو به ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار بستر فرهنگی آموزشی مهارت‌های همسر داری در سرآغاز زندگی زوج‌های جوان در جوار مضجع شریف امام رضا»ع« فراهم آورده است.

 

عباسی اشاره‌ای به دستورالعمل بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی داشت و اضافه کرد: اولین گام برای شرکت در طرح ملی همسفر تا بهشت ثبت نام الکترونیکی زوجین دانشجو در سایت ازدواج دانشجویی به نشانی ezdevaj.nahad.ir  و basu.nahad Ir است.

 

دبیر ستاد ازدواج دانشجوئی استان همدان با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت نام در بیست و سومین دوره ازدواج دانشجوئی 30 آذر ماه است ادامه داد: درصورت استقبال بیشتر دانشجویان و درخواست دبیران استانی و موافقت معاونت فرهنگی مهلت ثبت نام تمدید خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ملاک شرکت در طرح ملی همسفر تا بهشت، استاد یا دانشجو بودن حداقل یکی از زوجین در زمان عقد است گفت: تنها زوجینی که حداقل یک نفر از آنها دانشجو بوده و تاریخ رسمی عقد آنها در فاصله زمانی 1 فروردین 1397 تا 30 آذر ماه سال جاری باشد مجوز ثبت نام در سامانه را خواهند داشت.

 

عباسی ادامه داد: در مواردی که هر دو زوج دانشجو باشند لازم است فقط یک از آنها به عنوان داوطلب اصلی در سایت ثبت نام کنند، امکان ثبت نام دانشجویانی که ازدواج مجدد کرده‌اند در سامانه ازدواج وجود ندارد، مگر اینکه هر دو نفر زوجین در سنوا ت ماضی به جشن ازدواج دانشجویی اعزام نشده باشند.

 

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی ادامه داد: در اینصورت ستاد استانی پس از تایید این مورد نسبت به نامه نگاری با ستاد مرکزی اقدام نموده تا در صورت صلاحدید اعزام و ثبت نام این زوج‌هایی که مجدد ازدواج کرده اند میسر شود.

 

وی بیان کرد: دانشجویانی که در دو سال گذشته تاریخ رسمی عقد آنها ثبت شده و سال‌های گذشته در طرح ملی همسفر تا بهشت شرکت نکرده‌اند میتوانند با هماهنگی و مکاتبه دبیرخانه استانی ازدواج و یا دفاتر نهاد دانشگاه‌ها در طرح شرکت نمایند.

 

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان همدان اشاره ای به مدارک لازم جهت ثبت نام در طرح همسفر تا بهشت داشت و ابراز کرد: اصل عقدنامه، اصل شناسنامه زوجین، اصل کارت ملی زوجین، اصل کارت دانشجویی ازمدارک لازم برای ثبت نام در این طرح است.

 

عباسی ادامه داد: زوجین دانشجو پس از ثبت نام در سامانه ازدواج دانشجویی و تایید مدارک از سوی دفتر نهاد دانشگاه می‌بایست پس از اعلام نهاد نماینگی اقدام به انتخاب کاروان کرده و در تاریخی که انتخاب نمودهاند به مشهد مقدس مشرف شوند.

 

دبیر ستاد ازدواج دانشجوئی استان همدان خاطر نشان کرد: نهاد نمایندگی تنها هزینه‌های اسکان، پذیرایی و برنامه‌های فرهنگی آموزشی را بر عهده دارد و کلیه هزینه‌های ایاب‌ و ذهاب به عهده دانشجویان است.

 

وی یادآور شد: شمار تماس 38261038-081 جهت پاسخگویی به سوالات مرکز پیام طرح همسفر تا بهشت همه روزه از ساعت از 8 الی 16 آماده پاسخگویی به سوالات دانشجویان است.

 

برنامه های تدارک دیده شده برای زوجین در طرح ملی همسفر تا بهشت

وی گفت: یک روز پیش از تاریخ اعزام زوجین دانشجو به مشهد مقدس، از طریق سامانه پیامکی نام و آدرس هتل در مشهد برای آنها ارسال می‌گردد،

در کلیه هتل‌های » همسفر تا بهشت «یک زوج به عنوان نماینده نهاد حضور داشته که ضمن خوش آمدگویی با ارائه بسته فرهنگی آموزشی برنامه های طرح را تشریح و توجیه خواهند کرد.

 

عباسی اشاره ای به برنامه های فرهنگی و آموزشی طرح در مشهد داشت و گفت: مجموع برنامه های فرهنگی و آموزشی »همسفر تا بهشت» برای هریک از کاروان های دانشجویی در یک دوره 3 روزه برنامه ریزی شده است که مشتمل بر سه ویژ برنامه مختلف است.

 

وی گفت: سخنرانی اساتید مجرب با محوریت ازدواج پایدار، برگزاری کارگاه آموزشی» مهارت‌های زندگی» با حضور کارشناسان برتر حوزه روانشناسی و خانواده با محوریت موضوع مهارتهای پایه زندگی، برگزاری کارگاه اختصاصی آقایان و بانوان با عنوان »درگوشیهای زنانه -مردانه «از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این سفر سه روزه در مشهد مقدس است.

 

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی ادامه داد: اجرای نمایش نامه « پلاک 20» و یا اجرای متفاوت اساتید به صورت همزمان با موضوع خانواده و برگزاری جنگ «عاشق شو» با هدف ترغیب جوانان و دانشجویان به ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار از دیگر بخش‌های برنامه ریزی شده برای این طرح است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما