شناسهٔ خبر: 36739318 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شریعتی نیاسر:

طرح ارتقای ۵ دانشگاه و پژوهشگاه به تراز جهانی به دو موضوع بودجه و تفویض بستگی دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: پیشرفت پروژه ارتقای ۵ دانشگاه و پژوهشگاه به تراز جهانی به دو موضوع بودجه و تفویض بستگی دارد. با تمام مشکلاتی که وجود دارد، باید بودجه این طرح تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجتبی شریعتی نیاسر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و معاون آموزشی سابق وزارت علوم صبح امروز ۱۰ آذر ماه در هفتمین گردهمایی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های عضو طرح اقتصاد مقاومتی ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر کشور به تراز جهانی گفت: رویکرد ما برای پیشرفت در طرح ارتقاء ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر کشور به تراز جهانی باید یک رویکرد تحولی باشد و نهاد‌های ذیربطی ما در کشور داریم که می‌توانند در این پروژه تاثیرگذار باشند و سایر دستگاه‌ها باید با دانشگاه‌ها همراهی کنند.

وی ادامه داد: نگاه تحولی این است که اگر از این پروژه به صورت سرمایه گذاری حمایت می‌کنیم نگاه مان به این پروژه یک نگاه سرمایه گذاری مولد باشد تا باور داشته باشیم تاثیرگذار است.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: پیشرفت این پروژه به دو موضوع بودجه و تفویض اختیار بسته است به نظر من با تمام مشکلاتی که وجود دارد باید بودجه این طرح تقویت شود.

معاون سابق آموزشی وزارت علوم گفت: قرار بود ۴۰۰ میلیارد تومان در سال پول به این پروژه اختصاص داده شود، اما شاهدیم پول چندان زیادی به پروژه اختصاص نیافته است.

شریعتی نیاسر اظهار کرد: اکنون در فصل بودجه هستیم، باید در مجلس بحث بودجه را جدی دنبال کنیم و در دانشگاه‌ها تفویض اختیار را به صورت جدی پیگیر باشیم. این ۱۶ دانشگاه و ۹ پژوهشگاه که در طرح شرکت دارند جزو بهترین‌های ما در آموزش عالی هستند باید اعتماد کرده و تفویض اختیار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی که برای این طرح به وجود آمده، شاخص‌هایی از جنس شاخص‌های بین‌المللی است و اینکه چه ارتباطی با اقتصاد مقاومتی دارد به صورت شفاف بیان شده است.

نظر شما