شناسهٔ خبر: 36728225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرآیند ثبت نام داوطلبان مجلس

ثبت نام ۷۸۹ نفر در روز نخست

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در نخستین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در سراسر کشور نام نویسی ۷۸۹ نفر نهایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای سید اسماعیل موسوی در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد: در اولین روز ثبت نام که از ساعت ۸ صبح آغاز شد و تا ۱۸ بعد از ظهر طول کشید تعداد ۹۵۶ داوطلب ثبت نام کردند که از میان آن‌ها ثبت نام ۷۸۹ نفر نهایی شد.
وی افزود: مدارک ۱۶۷ نفر از داوطلبان در حال بررسی است که طی ساعات آینده تکلیف آن‌ها نیز مشخص خواهد شد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از میان داوطلبانی که ثبت نام آن‌ها نهایی شده است، ۷۲۶ نفر معادل ۹۲ درصد را آقایان و ۶۳ نفر معادل هشت درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که در مقایسه با اولین روز دوره قبل یکصد نفر افزایش نشان می‌دهد.
آقای موسوی افزود: استان تهران با ۲۲۱ نفر داوطلب در روز اول بیشترین ثبت نام و استان کهگیلویه و بویراحمد با شش نفر کمترین ثبت نام را داشت.

 ۱۸:۰۷   نام نویسی قطعی ۱۳۷ داوطلب در حوزه انتخابیه تهران‏، ری‏ شمیرانات‏، اسلامشهر و پردیس 
فرماندار تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: تا پایان نخستین روز از ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۳۷ نفر نام نویسی قطعی کردند.
آقای عیسی فرهادی افزود: ۴۶ نفر از داوطلبان نیز در نوبت ثبت نام هستند که هنوز قطعی نشده است.
وی گفت: از ۱۳۷ نفر از ثبت نام کنندگان ۱۱۷ نفر مرد و ۲۰ نیز زن هستند که در مقایسه با روز اول نام نویسی دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی تقریباً دو برابر شده است.
فرماندار تهران افزود: در آن دوره (دهم) تعداد ثبت نام کنندگان خانم در روز نخست ۱۹ نفر بود که در این دوره ۱۵ نفر است، همچنین از مجموع ۱۳۷ نفر ثبت نام کننده قطعی ۱۹ نفر مدرک دکتری دارند، ۱۰۷ نفر فوق لیسانس و ۱۰ نفر لیسانس و یک نفر نیز صاحب تحصیلات حوزوی هستند.
آقای فرهادی ادامه داد: همچنین ۳۷ نفر از ثبت نام کنندگان از خانواده ایثارگران هستند ضمن اینکه در گروه سنی ۳۰ تا ۵۰ ساله‌ها ۹۵ نفر ثبت نام کردند که نشان دهنده استقبال جوانان در این دوره است، در گروه ۵۰ تا ۷۰ ساله ۳۰ نفر ثبت نام کرده و بالای ۷۰ سال نیز ۲ نفر هستند، ۲ نفر از این ۱۳۷ نفر سابقه ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند.

  ۱۷:۱۴   تاکنون؛ ثبت نام از ۷۵۰ داوطلبِ نمایندگی مجلس 
تعداد ثبت نام کنندگان برای نامزدی انتخابات مجلس یازدهم تا ساعت ۱۷ امروز ۷۵۰ نفر است.
از این تعداد ۶۲۰ نفر ثبت نام قطعی کرده و ۱۳۰ نفر نیز در حال ثبت نام هستند.

 ۱۶:۵۶   روزانه اسامی نامزدان انتخابات مجلس به دادستانی ارسال می‌شود 
معاون سیاسی - امنیتی دادستان کل کشور گفت: روزانه اسامی نامزدان انتخابات مجلس شورای اسلامی به دادستانی کل کشور ارسال می‌شود.
مهدی امیری اصفهانی در حاشیه بازدید دادستان کل کشور از ستاد بررسی و پاسخگویی به استعلامات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس قانون انتخابات هر روز فهرست افرادی که برای نامزدی نمایندگی مجلس ثبت نام می‌کنند، به شکل متمرکز از طریق وزارت کشور و شورای نگهبان به دادستانی کل کشور منعکس می‌شود.
وی گفت: این سوابق در استان‌های مختلف و در مراجع قضایی با محوریت دادستان‌های مراکز استان‌ها بررسی می‌شود و سوابقی که موجود است در هر استان به دادستانی کل کشور منعکس می‌شود و همکاران قضایی ما در دادستانی کل کشور آن را مرور و با قانون تطبیق می‌کنند.
امیری اصفهانی افزود: مواردی که بر اساس قانون عنوان «دارای سابقه» است، معین می‌شود و به وزارت کشور و شورای نگهبان ظرف مهلت قانونی که ۵ روز است منعکس می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری
 ۱۶:۳۱   نامزدان انتخابات مجلس قانون را رعایت کنند 
دادستان کل کشور از نامزدان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست قانون را به گونه‌ای رعایت کنند تا شاهد کمترین تخلف در کشور باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه بازدید از ستاد بررسی و پاسخگویی به استعلامات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: امروز نخستین روز ثبت نام نامزدان انتخابات مجلس شورای اسلامی برای دوره یازدهم است و قوه قضائیه در امر انتخابات مجلس دو وظیفه دارد که یکی از این وظایف پاسخگویی به استعلام‌های وزارت کشور است و ما برای هر دوره از انتخابات در دادستانی کل پاسخگوی این استعلام‌ها هستیم و در کوتاه‌ترین زمان پس از دریافت نظر دستگاه‌های قضایی پاسخ استعلام به وزارت کشور داده می‌شود.
وی گفت: وظیفه دوم قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرایم و تخلف‌های انتخاباتی است که به همین منظور ستادی به ریاست دادستانی کل و متناظر با آن در سراسر کشور، ستاد‌هایی تشکیل می‌شود که تلاش ما با همکاری سایر دست اندرکاران انتخابات برگزاری انتخابات سالم و پرشور است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4233713"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2584846/4233713?width=350&height=250"></script></div>

دادستان کل کشور افزود: از ثبت نام کنندگان درخواست می‌کنیم خودشان تلاش کنند تا شاهد کمترین تخلف در کشور باشیم و همه نامزدان قانون را رعایت کنند و مطمئن باشند ما موارد را رصد خواهیم کرد.
حجت الاسلام منتظری گفت: مردم به دنبال این هستند که انتخاباتی سالم و پرشور داشته باشیم و افرادی شایسته و صالح وارد مجلس شوند زیرا مدیریت و ریل گذاری کشور برای همه دستگاه‌های اجرایی ۴ سال در اختیار این نمایندگان قرار می‌گیرد.
وی افزود: مردم هم با شور و شوق به عرصه انتخابات ورود پیدا می‌کنند و انتظارشان انتخاباتی سالم و کاملا امن و پرشور است و رای مردم به عنوان صاحب کشور و انتخابات می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت کشور داشته باشد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4233714"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2584846/4233714?width=350&height=250"></script></div>

دادستان کل کشور گفت: ما موظفیم در راستای تکالیف قانونی خود رصد و زمینه انتخاباتی سالم و امن را فراهم کنیم و اگر تخلفی واقع شد همکاران ما در سراسر کشور ابتدا تذکرات لازم را به نامزدان و هواداران آن‌ها می‌دهند و نباید به گونه‌ای عمل شود که ما به اجبار اعمال قانون کنیم.
حجت الاسلام منتظری افزود: سیاست‌های کلی انتخابات هم از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و امیدواریم بتوانیم انتخاباتی سالم، صالح و با امنیت کامل را پشت سر بگذاریم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4233716"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2584846/4233716?width=350&height=250"></script></div>

 ۱۶:۲۹   بازدید دادستان کل از ستاد پاسخگویی به استعلامات نمایندگان مجلس 
دادستان کل کشور از ستاد بررسی و پاسخگویی به استعلامات یازدهمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازدید کرد.
امیری اصفهانی معاون سیاسی و امنیتی دادستانی کل کشور هم دادستان کل را در این بازدید همراهی می کند.
این ستاد در ساختمان دادستانی کل کشور مستقر است.

 ۱۵:۰۴   تاکنون؛ ثبت نام از ۵۵۰ داوطلبِ نمایندگی مجلس 
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون بیش از ۵۵۰ نفر از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور ثبت نام کردند.
آقای سیداسماعیل موسوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، افزود: در پایان هر روز تعداد داوطلبانی که در سراسر کشور ثبت نام می‌کنند، اعلام می‌شود.
وی همچنین درباره روند ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس، گفت: تا این لحظه هیچ مشکلی در روند ثبت نام دیده نشده است و این روند به خوبی پیش می‌رود.
ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا روز شانزدهم آذرماه ادامه دارد.

آقای عبدالرضا رحمانی فضلی
 ۱۱:۵۷   مسئولان اجرایی مرّ قانون را رعایت کنند 
وزیر کشور تاکید کرد: تمام مسئولان اجرایی در سراسر کشور باید دقیقاً مّر قانون را رعایت کنند و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه ارائه دهند.
آقای عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه روز مجلس که مصادف با شهادت آیت الله مدرس است برای ثبت نام نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است، افزود: به دنبال هماهنگی‌های انجام شده بین همه دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان و ایجاد آمادگی در ۲۰۸ فرمانداری در حوزه‌های انتخابیه، تاکنون حدود ۳۷۸ نفر برای ثبت نام مراجعه کرده اند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4232397"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2584846/4232397?width=350&height=250"></script></div>

وزیر کشور ادامه داد: امیدواریم با اقدامات و تدارکات صورت گرفته امسال بتوانیم انتخاباتی پرشکوه، قانونی و سالم با انتخاب مردم برای ایجاد مجلسی فعال و پرتوان در تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.
وی اضافه کرد: اعضای هیات‌های اجرایی باید بلافاصله انتخاب و به شورای نگهبان معرفی شوند، چرا که وزارت کشور با کمک هیات‌های اجرایی و نظارتی تلاش می‌کند، در اجرای قانون به وظایف خود عمل کند.
اقای رحمانی فضلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اخباری به نقل از وزیر کشور منتشر شده که چنانچه نیاز باشد، حتی در زمان برگزاری انتخابات نیز فرمانداران تغییر داده می‌شوند، تصریح کرد: اصل، بنا و عقل حکم می‌کند در شرایطی که وارد فضای انتخابات و اجرا می‌شویم، در حوزه‌های مدیریت ثبات وجود داشته باشد، اما، چون برخی اظهارنظر‌ها در رسانه‌ها مطرح شده بود، مبنی بر اینکه احتمال دارد این جابجایی‌ها با نگاه سیاسی، له یا علیه در حوزه‌های انتخابیه اعمال شود، باید بگویم ما به طور قطع به ثبات می‌اندیشیم.
وی تاکید کرد: وجود فرماندار، بخشدار یا استاندار، در حوزه کاری خود فقط موضوع انتخابات نیست، بلکه مجموعه‌ای از شرایط است که آن‌ها متناسب با آن به وظایف و ماموریت‌های خود عمل و ایفای نقش کنند.
وزیر کشور تصریح کرد: اگر اتفاقی افتاد که ما در بررسی‌های نهایی احساس کردیم باید جابجایی فرمانداران صورت بگیرد و این اقدام به نفع همه خواهد بود، به طور قطع به این امر مبادرت می‌ورزیم، اما امیدوارم این اتفاق نیفتد.
اقای رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: بسیاری از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به صورت سرپرستی اداره می‌شوند، بنابراین امروز دستور دادم سرپرستی همه آن‌ها تثبیت شود تا از نظر قانونی مشکلی ایجاد نشود. اما اگر در همین ایام هم فرماندارانی که در مسیر و فرآیند تعیین شدن هستند، کار استعلامات و مصاحبه آن‌ها به اتمام برسد، به طور قطع آن‌ها را نصب خواهیم کرد.

آقاي عیسی فرهادی
 نام نویسی ۶۰ نفر برای انتخابات مجلس 
فرماندار تهران گفت: تاکنون ۶۰ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران نام نویسی کرده اند.
آقای عیسی فرهادی در جمع خبرنگاران افزود: از ساعت ۸ صبح که به دستور وزیر کشور نام نویسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد، تاکنون ۶۰ نفر در فرمانداری تهران ثبت نام کردند و در واقع ثبت نامشان قطعی شده است که ۱۱ نفر خانم و بقیه هم از آقایان هستند.
وی گفت: همچنین ۳۴ درصد ثبت نام کنندگان از خانواده ایثارگرند و ۵ درصد بازنشسته، ۳۲ درصد کارمند و بقیه نیز از دیگر مشاغل هستند.
فرهادی افزود: عده‌ای از داوطلبان نیز در سایت وزارت کشور ثبت نام می‌کنند و با مجموع ثبت نامی وزارت کشور و فرمانداری تهران پیش بینی می‌شود برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس حدود ۳ هزار نفر تا پایان مهلت قانونی یعنی ۱۶ آذر ثبت نام کنند.
وی افزود: از امروز ثبت نام‌ها به صورت برخط و لحظه‌ای به مراکز چهارگانه استعلام‌ها ارسال می‌شود.

 ۱۴:۰۱   فرمانداری تهران از داوطلبان اقلیت‌های دینی ثبت نام می‌کند 
فرماندار تهران گفت: حوزه انتخابیه این شهرستان از داوطلبان اقلیت‌های دینی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام می‌کند.
آقای عیسی فرهادی فرماندار تهران، افزود: پنج نماینده اقلیت‌های دینی در کشور به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند که چهار مرکز حوزه انتخابی آن‌ها در فرمانداری تهران است.
آقای فرهادی در ادامه گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان نیز از ۱۵ همین آذر در فرمانداری تهران به مدت ۶ روز آغاز می‌شود و ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۶ آذر پایان می‌یابد.
فرماندار تهران تصریح کرد: حداقل سن داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال با حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن در نظر گرفته شده است.

 ۱۲:۱۸   دستور آغاز روند انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان صادر شد 
وزیر کشور در بخشنامه‌ای به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم دستور شروع انتخابات نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را صادر کرد.
در بخشنامه وزیر کشور خطاب به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم آمده است: در اجرای ماده ۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ماده ۷۹ آیین نامه اجرایی آن، امور اجرایی انتخابات نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز شنبه نهم آذر ماه سال ۹۸ آغاز می‌شود و در روز جمعه دوم اسفند سال ۹۸ اخذ رأی به عمل خواهد آمد.
عبدالرضا رحمانی فضلی در این بخشنامه می‌افزاید: با عنایت به این که هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیأت‌های اجرایی حوزه‌های فرعی باید همزمان از روز یکشنبه دهم آذرماه سال ۹۸ حداکثر در مدت پنج روز تشکیل شوند، مقتضی است براساس قانون، آیین‌نامه اجرایی و دستورالعمل مربوطه و درچارچوب برنامه زمانبندی انتخابات و بخشنامه‌های صادره از سوی ستاد انتخابات کشور نسبت به تشکیل هیأت اجرایی و سایر مراحل قانونی اقدام لازم را به عمل آورده و نتیجه اقدامات را به ستاد انتخابات کشور منعکس کنند.
آقای رحمانی فضلی تصریح کرد: داوطلبان نمایندگان نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شخصاً و یا به وسیله نماینده خود که کتبا معرفی شده باشد، می‌توانند از روز جمعه پانزدهم آذرماه سال ۹۸ تا پایان روز پنجشنبه بیست و یکم آذرماه سال ۹۸ به مدت ۷ روز به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه (فرمانداری مرکز استان) یا به وزارت کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
در این بخشنامه آمده است: این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات تلقی می‌شود؛ بنابراین وصول آن را طبق فرم شماره (۱-ب) سریعاً از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام کنید.

 ۱۱:۱۴   بازدید وزیر کشور از ستاد انتخابات 
وزیر کشور دقایقی پیش به منظور بازدید از روند ثبت نام داوطلبان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد ستاد انتخابات کشور شد.

آقای رحمانی فضلی پس از آن با حضور در جمع خبرنگاران؛ ضمن ارائه گزارشی از فرآیند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس، به سوالات نمایندگان رسانه‌ها نیز پاسخ خواهد گفت.
وی ساعت ۸ صبح امروز آغاز فرآیند انتخابات مجلس یازدهم و ثبت نام از داوطلبان نمایندگی را به فرمانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.

 ۰۹:۴۷   بازدید فرماندار تهران از ستاد انتخابات وزارت کشور 
فرماندار تهران با حضور در ستاد انتخابات تهران از روند ثبت نام نامزد‌های داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بازدید کرد.

آقای عیسی فرهادی، پس از این بازدید که در ساعت نخست آغاز ثبت نام داوطلبان صورت گرفت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نام نویسی را برای شرکت کنندگان آسان کرده ایم، گفت: در این مکان داوطلبان ابتدا مدارکشان بررسی و پس از آن اسکن و ثبت نام نهایی انجام می‌شود.
وی افزود: خوشبختانه مقدمات لازم برای ثبت نام از داوطلبان براساس تجربیات انتخابات گذشته فراهم شده بود و امروز رسماً از ساعت ۸ صبح با هماهنگی وزارت کشور عملیات اجرایی آغاز شد.
فرماندار تهران حداقل سن داوطلبان برای نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال اعلام و به داوطلبان توصیه کرد، هنگام مراجعه برای ثبت نام، یک قطعه عکس ۳ در ۴، کارت ملی، شناسنامه و همچنین مدرک تحصیلی معتبر را به همراه داشته باشند.
آقای فرهادی با اشاره به نام نویسی از داوطلبان میان دوره‌ای انتخابات مجلس خبرگان در روز‌های آینده در این مکان نیز گفت: یک هیئت اجرایی مشترک کار نام نویسی از هم داوطلبان مجلس شورای اسلامی و هم داوطلبان مجلس خبرگان رهبری را با نظارت هیئت‌های نظارت انجام خواهند داد.
وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه تهران غیر از ۳۰ نماینده ۵ نماینده هم از اقلیت‌های دینی در مجلس خواهیم داشت که داوطلبان اقلیت‌ها نیز به حوزه انتخابیه تهران در این مکان مراجعه کنند.
نام نویسی از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه) در مجموعه چهل سرای مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد و این ثبت نام تا روز ۱۶ آذر همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ ادامه دارد.

 آغاز نام‌نویسی نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم 
در‌های ستاد انتخابات و فرمانداری‌ها، با دستور وزیر کشور برای نام‌نویسی در یازدهمین دوره مجلس به روی داوطلبان گشوده شد.
ثبت نام داوطلبان از امروز (یکشنبه) آغاز و تا روز شنبه شانزدهم آذر ادامه خواهد داشت و مدت زمان ثبت نام هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر به مدت ۱۰ ساعت است.
فرآیند ثبت نام در ستاد انتخابات کشور و همچنین فرمانداری‌های ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور ساعت ۸ صبح آغاز شده است و کنسولگری ها، سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های خارج از کشور هم آمادگی ثبت نام دارند؛ به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور؛ برآورد‌ها حاکی از مشارکت و ثبت‌نام حدود هفت هزار نامزد در این دوره است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4230932"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2584846/4230932?width=350&height=250"></script></div>

یک قطعه عکس پرسنلی، فرم پرسشنامه داوطلبین، مدارک تحصیلی (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، مدارک مربوط به نظام وظیفه و همچنین اگر مقامات موضوع ماده ۲۹ باشند نیز مدرک قبولی استعفای آن‌ها، از مدارک مورد نیاز همراه ثبت‌نام کنندگان است.
بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات فرمانداری تهران؛ داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تهران جهت ثبت نام باید به مجموعه «چهل سرای مصلی امام خمینی (ره)» واقع در خیابان مطهری، خیابان علی اکبری، روبروی کوچه تیرداد مراجعه کنند.
داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تهران و سایر حوزه‌های انتخابیه می‌توانند علاوه بر فرمانداری‌های شهرستان حوزه انتخابیه خود، جهت ثبت نام به وزارت کشور نیز مراجعه کنند.
از همین امروز بررسی صلاحیت داوطلبان در مراجع چهارگانه و از ۱۷ آذرماه نیز در هیات‌های اجرایی آغاز می‌شود و در تاریخ ۲۷ آذرماه نیز نتایج رد صلاحیت‌ها به داوطلبان اعلام می‌شود و پس از آن طی دوره‌های تاریخی مشخصی بررسی شکایات داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم انجام خواهد شد.
اسامی قطعی نامزد‌ها به مراکز حوزه انتخابیه در تاریخ ۹۸/۱۱/۲۲ از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد و از ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه نیز به مدت یک هفته فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها است و پس از آن نیز در دوم اسفند ماه اخذ رای از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد.
همچنین ثبت نام نامزد‌های نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه‌های انتخابیه استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم از ۱۵ تا ۲۱ آذرماه انجام خواهد شد.
وزیر کشور نیز تا ساعتی دیگر با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت نام داوطلبان نمایندگان مجلس یازدهم بازدید و با خبرنگاران گفتگو خواهد کرد.

 ۰۸:۱۱   صدور دستور آغاز روند انتخابات مجلس یازدهم 
وزیر کشور دقایقی پیش دستور آغاز انتخابات مجلس یازدهم را صادر و ثبت نام از داوطلبان در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4230900"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2584846/4230900?width=350&height=250"></script></div>

متن ابلاغیه وزیر کشور به فرمانداران سراسر کشور به این شرح است:
فرمانداران محترم مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور
سلام علیکم
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه مورخ ۹۸/۰۹/۱۰ همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می‌گردد. مهلت ثبت نام از داوطلبان ۷ روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۹۸/۰۹/۱۶ ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ ۹۸/۱۲/۰۲ در سراسر کشور به عمل خواهد آمد.
با عنایت به اینکه هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیات‌های اجرایی حوزه‌های فرعی باید هم زمان از روز یکشنبه مورخ ۹۸/۰۹/۱۰ حداکثر در مدت ۶ روز تشکیل شوند، مقتضی است بر اساس مواد ۳۱، ۳۲ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرم‌های آن در چارچوب برنامه زمان‌بندی انتخابات و بخشنامه‌های صادره نسبت به تشکیل هیات اجرایی و ارسال صورتجلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل آن به ستاد انتخابات کشور اقدام نمایند.
این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می‌گردد؛ بنابراین لازم است در اجرای ماده ۹ آیین نامه وصول آن را بر اساس فرم شماره ۴ آیین نامه اجرایی از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایند.
عبدالرضا رحمانی فضلی

نظر شما