شناسهٔ خبر: 36727927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با صدور بخشنامه‌ای از طرف عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور آغاز شد.

متن بخشنامه به شرح زیر است:

فرمانداران محترم مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور

سلام علکیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه مورخ ۹۸/۹/۱۰ همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می‌گردد. مهلت ثبت نام از داوطلبان هفت روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۹۸/۹/۱۶ ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ ۹۸/۱۲/۲ در سراسر کشور به عمل خواهد آمد.

با عنایت به اینکه هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیئت‌های اجرایی حوزه‌های فرعی باید همزمان از روز یکشنبه ۹۸/۹/۱۰ حداکثر در مدت ۶ روز تشکیل تشکیل شوند، مقتضی است بر اساس مواد ۳۲، ۳۲ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فرم‌های آن در چارچوب برنامه زمان بندی انتخابات و بخشنامه‌های صادره نسبت به تشکیل هیئت اجرایی و ارسال صورتجلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل آن به ستاد انتخابات کشور اقدام نمایند.

این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می‌گردد؛ بنابراین لازم است در اجرای ماده ۹ آیین نامه، وصول آن را بر اساس فرم شماره (۴) آیین نامه اجرایی از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایند.
 
 اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، تابعیت ایرانی، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا معادل آن، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام از جمله شروط اصلی ثبت نام است. ساختمان وزارت کشور و مجموعه «چهل‌سرای مصلای امام خمینی» محل نام‌نویسی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در تهران اعلام شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تشریح فرایند اجرایی انتخابات مجلس گفت: بیش از ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرده ایم.

جمال عرف افزود: پرونده داوطلبان برای احراز صلاحیت‌ها به مراجع ۴ گانه ثبت احوال، دادستانی، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی ارسال می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای تعیین ۲۹۰ نماینده برگزار می‌شود. همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان برای تعیین ۷ نماینده در حوزه‌های تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قم و فارس برگزار می‌شود.
 

نظر شما