شناسهٔ خبر: 36721505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زمینه فعالیت انتخاباتی ۵۷ حزب در خراسان رضوی فراهم است

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: زمینه و بستر فعالیت کامل ۵۷ حزب قانونی و فعال در خراسان رضوی در زمینه انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبلیغات برای نامزدهای انتخاباتی فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

حسن جعفری روز شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: گفتمان حاکم بر همه احزاب فعال در استان حکایت از حضور همه جانبه برای رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد اما اینکه از میان احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا هر کدام چه سهمی را در ثبت نام داوطلبان نامزدی به خود اختاص دهند هنوز مشخص نیست اما پیش بینی ما حکایت از حضور پرشور همه احزاب از جمله مستقلین دارد.

وی تامین احساس امنیت روانی برای مردم را از وظایف نهادهای امنیتی استان دانست و ادامه داد: با توجه به رویدادهای اخیر کشور اطمینان می‌دهیم در خراسان رضوی زمینه برای فعالیت آزاد ستادهای انتخاباتی فراهم است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد بطوریکه هم اکنون مشهد میزبان یک دوره مسابقات فوتسال بین‌المللی است که نشان دهنده وجود امنیت کامل در این شهر است.

وی گفت: در حال حاضر احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا هر کدام ۴۰ درصد و احزاب مستقل ۲۰ درصد از مجموع ۵۷ حزب فعال استان را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی انتخابات را مظهر تجلی اراده مردم عنوان کرد و افزود: همه تلاش عوامل اجرایی انتخابات، برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم است و از رسانه‌ها می‌خواهیم هرگونه مشکلی را که در فرایند اجرایی انتخابات احساس می‌کنند به مسوولان منعکس نموده یا برای رفع آن پیشنهاد ارائه دهند.

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از فردا آغاز می‌شود

جعفری ادامه داد: ثبت نام از داوطلبان نامزدی برای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فردا (یکشنبه) ۱۰ آذر ماه به مدت ۶ روز و هر روز از ساعت هشت تا ۱۸ در فرمانداری‌های مرکزی ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی انجام خواهد شد.

وی گفت: فرمانداری مرکزی ۱۲ حوزه انتخابیه استان شامل فرمانداری‌های مشهد، نیشابور، سبزوار، درگز، قوچان، فریمان، کاشمر، تربت‌حیدریه، گناباد، خواف، تربت‌جام و چناران است و از آنجایی که شهرستان فاروج در خراسان شمالی زیرمجموعه حوزه انتخابیه قوچان می‌باشد هماهنگی‌های لازم برای ثبت نام و برگزاری انتخابات در این شهرستان نیز انجام شده است.

وی افزود: هنوز مشخص نشده است که انتخابات در کدام حوزه‌ها به صورت  الکترونیکی برگزار می‌شود اما در این انتخابات بعد از اخذ کاغذی آرا و شمارش دستی تعرفه‌ها، نتایج به صورت الکترونیکی و در قالب فرایندهای انتخابات الکترونیک در سیستم ثبت و تجمیع می‌شود.

جعفری ادامه داد: وظیفه ما ایجاد بستر مناسب برای برگزاری انتخابات است و چنانچه نظر شورای نگهبان بر اجرای تمام الکترونیک انتخابات باشد این بستر هم اکنون در استان فراهم است.

وی گفت: در دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۵۵ نفر داوطلب نامزدی نمایندگی در این استان ثبت نام شدند که هیات‌های اجرایی صلاحیت ۸۱۴ نفر را تایید و ۳۱ نفر را رد کرد و بقیه نیز انصراف دادند.

وی افزود: احتمال می‌دهیم در این دوره از انتخابات با افزایش شمار داوطلبان روبرو شده و نزدیک به هزار نفر در این استان ثبت نام کنند اما توصیه می‌کنیم افراد شایسته‌ای وارد این عرصه شده و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

جعفری همچنین به برگزاری انتخابات اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان اشاره کرد و گفت: ثبت نام از داوطلبان نامزدی در این انتخابات نیز از ۱۵ آذر ماه به مدت هفت روز در فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یعنی مشهد انجام خواهد شد.

نظر شما