شناسهٔ خبر: 36720606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در گفتگو با رسانه ملی مطرح شد

بسته حمایت معیشتی برای مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی از واریز بسته حمایت معیشتی به حساب ۱ میلیون و ۳۲ هزار خانوار مستمری بگیر این سازمان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما یه نقل از رادیو اقتصاد وحید قبادی دانا در گفتگو با برنامه روز از نو گفت: ۹۵ در صد از جمعیت یک میلیون و ۸۸ هزار خانواری زیر پوشش این سازمان موفق به دریافت بسته حمایت معیشتی شدند که ۲ درصد هم در هفته آتی دریافت خواهند کرد.
وی افزود: ۳ درصد بقیه نیز پس از بررسی و در صورت داشتن شرایط از این بسته بهره‌مند خواهند شد.
مدیر بهزیستی کشور در توضیح نحوه پرداخت مستمری‌های مددجویان این سازمان گفت: مستمری‌ها از محل اعتبارات این سازمان یا از محل بودجه هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.
وی افزود: از سال ۹۲ افزایشی در خصوص اعتبارات و محل هدفمندی یارانه‌ها صورت نگرفته بود و از ۲ ماه پیش به دستور دولت ۲۰ درصد به اعتبارات افزوده شد.
قبادی دانا با اعلام افزایش بیش از ۲ برابری میزان حق پرستاری معلولان خبر داد و گفت: حق پرستاری معلولان نخاعی از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان افزایش یافت که برای ماه‌های مهر و آبان به حساب آن‌ها واریز شد.
وی خاطر نشان کرد: طبق ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید فاقد شغل مقرر شد مبالغی علاوه بر مستمری ثابت برای آن‌ها واریز شود و این در حالی است که این سازمان با کمبود بودجه مواجه و ناگزیز به پرداخت مبالغی صرفا برای افراد معلولیت خیلی شدید و دهک‌های ۱ و ۲ و ۳ شد.
وی افزود: این پرداختی‌ها به صورت ۳ ماهه و به تناسب بودجه وزارت رفاه مبلغی بین ۱۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان بود.
وی یادآور شد: میزان بودجه مورد نیاز برای این افراد در سال ۹۸ حدود ۸ هزار میلیارد و در سال ۹۹ مبلغ ۹ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بر آورد شده است.

نظر شما