شناسهٔ خبر: 36718412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در تهران

پیش بینی نام نویسی ۵ هزار داوطلبِ نمایندگی مجلس

رئیس ستاد انتخابات استان تهران، از آمادگی کامل برای ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

آقای شکراله حسن بیگی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، گفت: براساس پیش بینیِ فرماندار تهران، حدود ۵ هزار نفر برای حوزه انتخابیه تهران نام نویسی خواهند کرد و در حوزه‌های دیگر به مراتب کمتر خواهد بود.

وي درباره آغاز زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان مجلس از فردا (یکشنبه) به مدت یک هفته از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر انجام می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران، افزود: داشتن عکس، شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت برای آقایان، اصل مدرک تحصیلی فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) باید حتما همراه داوطلبان در هنگام ثبت نام باشد.
آقای حسن بیگی، افزود: تمام فرآیند ثبت نام به شکل الکترونیکی انجام می‌شود و مشکل خاصی برای ثبت نام نداریم.
وی تصریح کرد: داوطلبان باید به حوزه مرکز انتخابیه و یا وزارت کشور مراجعه کنند و اگر در استان دیگری هم ثبت نام داشته باشد طبق قانون می‌توانند حوزه خودشان را تغییر دهند و به حوزه انتخابیه مدنظرشان بروند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران، یکی از مشکلات در زمان انتخابات را موکول کردن ثبت نام داوطلبان به روز‌های آخر دانست و گفت: این موضوع موجب ایجاد تراکم هنگام ثبت نام خواهد شد، لذا از همه داوطلبان تقاضا داریم با برنامه ریزی در روز‌های اول برای ثبت نام اقدام کنند.
آقای حسن بیگی درباره روند انتخابات الکترونیک در استان تهران هم گفت: از ۲۵ فرآیند انتخابات هم اکنون ۲۴ فرآیند آن به شکل الکترونیک انجام می‌شود و تمام ثبت نام‌ها به شکل الکترونیک فقط مرحله اخذ رای و شمارش است که باید ستاد انتخابات کشور با هیات مرکزی نظارت بر شورای نگهبان به توافق برسند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران، با اشاره به برگزاری انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: این انتخابات روز جمعه دوم اسفندماه همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
آقای حسن بیگی افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری باید شخصا یا به وسیله نماینده خود کتبا معرفی شده باشند و می‌توانند از روز جمعه ۱۵ آذرماه لغایت پنجشنبه ۲۱ آذر به مدت هفت روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر به فرمانداری مراکز حوزه انتخابیه و یا ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین شرایط داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری برای ثبت نام را به این شرح اعلام کرد:
- اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند، ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد
- بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز
- معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران
- نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی

نظر شما