شناسهٔ خبر: 36718123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اهدای عضو مرد ۵۳ ساله سقزی به ۴ بیمار نیازمند جان دوباره بخشید

50274

کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: اهدای عضو مرد ۵۳ ساله مرگ مغزی شده موجب نجات و ادامه زندگی چهار بیمار نیازمند به عضو شد.

صاحب‌خبر -

شیدا خیراللهی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عثمان معروفی مرد ۵۳ ساله ساکن شهر سقز روز دوم آذرماه دچار خونریزی مغزی شد و به بیمارستان کوثر سنندج اعزام شد.

وی افزود: مرگ مغزی این بیمار ۵۳ ساله روز سوم، آذرماه توسط پزشکان متخصص بیمارستان کوثر تایید شد و بعد از کسب رضایت از خانواده‌اشبیمار به بیمارستان شهید شریعتی تهران اعزام شد.

کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان‌ با بیان اینکه این بیمار سال‌ها خادم مسجد جامع شهر سقز بود، عنوان کرد: پس از اهدای عضو و انجام مراحل قانونی و پزشکی این عمل خداپسندانه، پیکر آن مرحوم روز پنجشنبه، هفتم آذرماه به زادگاهش روستای مرخز انتقال و به خاک سپرده شد.

وی از اهدای عضو هفت بیمار مرگ مغزی شده کردستانی طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: سه نفر از این بیماران در خود شهرستان‌های سنندج، کامیاران و سقز دچار مرگ مغزی شده و پس از کسب رضایت خانواده‌هایشان برای پیوند به بیمارستان تهران اعزام شدند.

خیرالهی اعلام کرد: چهار نفر دیگر از این افراد نیز کردستانی بودند اما خارج از استان دچار حادثه شده و اهدای عضو آن‌ها نجات بخش زندگی تعداد زیادی از بیماران نیازمند عضو شد.

وی با اشاره به اینکه در مسجد جامی سقز با حضور مسئولان شهرستانی مراسم ترحیم این مرحوم برگزار شد و مسئولان شهرستانی از اقدام خیرخواهانه خانواده مرحوم قدردانی کردند.

انتهای پیام

نظر شما