شناسهٔ خبر: 36707802 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تکمیل خط تولید قطعات خودرو در داخل

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل تامین قطعه برای خودروسازان داخلی در ۲ ماه اخیر برطرف شده و دیگر خودروی ناقص تولید نمی‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رضا رحمانی در بازدید از شرکت ایران خودرو مازندران در شهرک صنعتی " رجه " شهرستان بابل در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات پیش روی خودروسازان، کمبود برخی از قطعات و تولید ناقص خودرو بود که سبب شد پارکینگ‌های شرکت‌های خودروسازان مملو از خودرو‌های ناقص باشد.

وی افزود: خوشبختانه با تدابیر انجام شده مشکل تامین قطعه برای خودرو سازان با تولیدات داخلی در ۲ ماه اخیر برطرف شده است و هم اکنون با تامین قطعات مورد نیاز و تکمیل شدن خودرو‌های ناقص، رفته رفته پارکینگ شرکت‌های خودروساز هم خلوت شده و خودرو‌ها به بازار مصرف عرضه شده اند.

رحمانی گفت: با انجام یک اقدام جهادی در چند ماه اخیر، قطعات پرتیراژ مصرف داخل در کشور تولید می‌شود و این رویه در آینده هم با جدیت ادامه خواهد داشت.

وزیر صنعت همچنین یکی از مشکلات خودروسازان را نقدینگی برشمرد و افزود: در حال حاضر تامین نقدینگی برای خودروسازان و افزایش تولید از جمله ضروریات مهم در صنعت خودرو سازی است که به طور جدی برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وی گفت: بنا به هماهنگی‌ها و قول‌های داده شده  بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، نقدینگی برای خودروسازان در آینده‌ای نزدیک تامین خواهد شد و این امر زمینه افزایش تولید را فراهم می‌کند.

رحمانی افزود: شرکت ایران خودرو سالانه نیازمند بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی و سرمایه گذاری است که در سال جاری با فروش اموال مازاد تلاش کرده ایم بخشی از این نقدینگی را تامین کنیم و بخشی دیگر هم با پیش فروش محصولات و شیوه مالی نوین تامین خواهد شد.

وی با تاکید بر این که با تامین نقدینگی، زمینه افزایش تولید فراهم خواهد شد، افزود: با توجه به سفارش‌هایی که خودروسازان داخلی دریافت کرده اند، با افزایش تولید، این صنعت در کشور رونق بیشتری خواهد گرفت.

وزیر صنعت در پایان سفر ۲ روزه اش به مازندران که نتیجه آن بازدید از واحد‌های صنعتی مختلف و افتتاح چند کارخانه و مجتمع صنعتی بود، گفت: آنچه در این سفر ۲ روزه مشاهده کردم این بود که استان مازندران نسبت به گذشته صنعتی‌تر شده است که این نشان از همت مسئولان و مردمانش دارد.

وی افزود: در سال جاری ۷۰ واحد تولیدی راکد در مازندران به مدار تولید بازگشته اند که این خبر خوشی برای مردم استان و جوانان جویای کار است.


نظر شما