شناسهٔ خبر: 36691004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نشست هم اندیشی رابطان فهما در آذربایجان‌شرقی برگزار شد

نشست هم اندیشی مدیران مسؤول رابط فهما در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد هادی‌نیا» امروز در نشست هم اندیشی مدیران مسؤول رابط فهما در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: طی اجرای این طرح، برترین استان در اجرای برنامه های فرهنگی در شش عرصه قرآن و عترت، کارآفرینی، مشاوره، مقابله با آسیب های اجتماعی هنری و فضای مجازی انتخاب می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی همزمان با سالگرد ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) استان برگزیده به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران معرفی می شود، خاطرنشان کرد: یکی از مزایای اجرای طرح ملی فهما امتیاز بندی و تبدیل کمی برنامه های فرهنگی و هنری به کیفیت است.

وی از برگزاری دوره آموزشی رابطان «فهما» کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تمامی شهرستان های استان خبر داد و گفت: این دوره های آموزشی و توجیهی با حضور  65 رابط فهما در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در دو بخش تئوری و کارگاهی برگزار می شود.

هادی نیا با بیان این‌که سلسله دوره آموزشی فهما در طی ماه های اخیر با هدف آشنایی رابطان با پورتال بچه‌های مسجد و چگونگی ثبت فعالیت های کانون های مساجد شهری و روستایی در این سامانه اجرایی می شود، گفت: شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی رابطان «فهما» با سند تحول راهبردی سه ساله کانون های مساجد کشور نیز آشنا می شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که عدم واگرایی، ارزیابی دقیق، حمایت عادلانه و هدفمند در حوزه خدمات و توزیع امکانات از جمله مزایای نظام فهما است، گفت: نظام فهما راهبردهای شبکه سازی و توانمند سازی، کشف و پرورش استعدادها و بکارگیری این استعدادها، حضور هدفمند و جریان ساز کانون ها در فضای عمومی جامعه، تولید محصولات و استفاده از محصولات تولیدی دین محور برای جامعه مخاطب را تبیین می کند.

وی با اشاره به هشت شاخص ارزیابی گفت: قران و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، فعالیت های هنری و ادبی، کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، خلاقیت و نوآوری هشت شاخص ارزیابی در نظام فهما است که توجه به هر یک با امتیاز ویژه ای همراه است.

گفتنی است، حدود 1400 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر استان آذربایجان‌شرقی فعال است.

نظر شما