شناسهٔ خبر: 36690365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

گفت‌وگوی ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان

صاحب‌خبر -

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح به افغانستان با ملابرادر رئیس دفتر سیاسی طالبان و هیأت مذاکره‌کننده این گروه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در ادامه دیدارهای مسئولان و نماینده ویژه وزیر امورخارجه با مقامات مختلف افغانستان ازجمله رئیس‌جمهوری، رئیس هیأت اجرایی، هیأت صلح، رهبران جهادی و شخصیت‌های موثر در افغانستان، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه با ملابرادر رئیس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیأت مذاکره‌کننده طالبان در تهران دیدار کرد.
وزیر امور خارجه در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل‌گیری و تقویت گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی تأکید کرد.
ظریف همچنین از آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان براساس منافع مشترک همسایگی خبر داد.
این دیدار در راستای تلاش‌های جمهوری اسلامی برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان انجام شد و مهم‌ترین هدف آن ترغیب طرف‌های افغانستان به گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، تشویق به یافتن راه‌حل مسائل از طریق گفت‌وگو، حمایت از تمام نیروهای افغانستانی برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون‌رفتن نیروهای خارجی و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی اعلام شده است. جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم نقش‌آفرینی گروه‌های افغانستانی با مشارکت و محوریت دولت این کشور برای گفت‌وگو و حل مشکلات افغانستان و تأمین امنیت تأکید کرده است.

نظر شما