شناسهٔ خبر: 36689030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

110 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کردستان پرداخت شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: 110 میلیارد تومان تسهیلات به 98 واحد تولیدی مشکل‌دار استان در قالب طرح رونق تولید پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی ظهر امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد:  198 مورد به مبلغ 182 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت‌نام کرده بودند که 98 مورد از این تعداد به مبلغ 110 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای 82 مورد از این تعداد، مبلغ 6 میلیارد و 800 میلیون تومان یارانه تسهیلات به حساب بانک‌ها واریز شده و 16 مورد دیگر هم در دست بررسی است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، 36 مورد به مبلغ تقریبی 60 میلیارد تومان نیز در بانک‌ها بررسی می شود.

وی ادامه داد: امسال در سامانه رونق تولید هم 50 مورد ثبت‌نامی به مبلغ 84 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند که 5 مورد آن با 3.7 میلیارد تومان منجر به پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: در مجموع  114 میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید سال گذشته و امسال به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

سهم یک درصدی صنعت کردستان از اعتبارات تبصره 18

دره‌وزمی اذعان کرد: از محل بند الف تبصره 18 نیز 3 هزار و 900 میلیارد تومان از منابع توسعه ملی در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و معادل این رقم نیز از منابع بانکی به این مهم اختصاص یافته و پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اذعان کرد: اگر سهم صنعت استان از کل صنعت کشور یک درصد باشد، سهم ما از این مقدار تسهیلات پرداختی باید 80 میلیارد تومان باشد.

دره‌وزمی خاطرنشان کرد: تا این لحظه 75 مورد با 247 میلیارد تومان ثبت‌نامی و معرفی به بانک‌ها داشته‌ایم و در بخش صنوف تولیدی نیز 110 صنف با 13.5 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

روند پرداخت تسهیلات تبصره 18 در کردستان کند است

دره‌وزمی از نحوه پرداخت تسهیلات تبصره 18 در کردستان انتقاد کرد وگفت: اگر چه ظرفیتی برای کمک به تولید استان فراهم شده است اما این موضوع با کندی پیش می رود.

وی اذعان کرد: در سال رونق تولید که دولت ظرفیت‌هایی را برای حمایت از تولید در نظر گرفته، اگر ما در استان تلاش نکنیم از این ظرفیت بهره مند نخواهیم شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تاکید کرد: باید چشم‌اندازی تعریف کنیم که تمام یک درصد کل این تسهیلات را جذب کنیم.

وی گفت: کردستان در حوزه صنعت استان 26 کشور است که برای رسیدن به وضعیت بهتر و در حد میانگین کشوری حداقل باید 120 میلیارد تومان از این تسهیلات را جذب و به بخش صنعت تزریق کرد تا بتوانیم عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

دره‌وزمی اضافه کرد: در حال حاضر تمام واحدهای صنعتی توجیه دار اقتصادی استان فعالیت دارند و به همت صاحبان واحدهای صنعتی و حمایت دولت مشغول به کار هستند.

وی افزود: در شرایط اقتصادی و مشکلات حوزه تولید در کشور اگر مواظب واحدهای صنعتی فعال استان نباشیم و سرمایه در گردش آنها به موقع تامین نشود قطعا با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما