شناسهٔ خبر: 36685152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تخت روانچی:

هیچ کشوری حق تصمیم‌گیری درباره آینده افغانستان را ندارد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تأکید بر اینکه هیچ کشوری حق تصمیم‌گیری درباره آینده افغانستان را ندارد، گفت: دولت افغانستان باید در مرکز مذاکرات صلح باشد.

صاحب‌خبر -

هیچ کشوری حق تصمیم‌گیری درباره آینده افغانستان را نداردگروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ مجید تخت روانچی می‌گوید پس از سال ها ناامنی و بی‌ثباتی، مردم افغانستان خواهان صلحی حقیقی و پایدار هستند و هرگونه مذاکرات صلح باید با حضور همه جناح‌های افغانستان،مدیریت و مالکیت خود افغان ها و محوریت دولت این کشور باشد.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست چهارشنبه مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی وضعیت در افغانستان برگزار شده بود، گفت: هیچ کشوری حق تصمیم‌گیری در مورد آینده افغانستان را ندارد و چنین حقی انحصاراً متعلق به مردم این کشور است.

وی افزود: هر فرآیند صلحی باید مبتنی بر آرمانهای حقیقی و نیازهای واقعی مردم افغانستان و حفظ و تقویت دستاوردهای این کشور، شامل قانون اساسی،نظام جمهوری اسلامی و نهادهای برآمده از آن باشد.

نماینده کشورمان همچنین با اشاره به معضل حضور نیروهای خارجی در افغانستان، خواستار خروج زمانبندی شده و مسؤولانه آنها شد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش موثر برای مقابله با گروه های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر با اشاره به اقدامات کشورمان در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: در این زمینه تاکنون ۳ هزار و ۸۱۵ نفر از نیروهای ایرانی شهید و بیش از ۱۲۰۰۰ نفر نیز زخمی شده اند که نشان دهنده جدیت ایران در این زمینه است.

بیشتر بخوانید:

روانچی همچنین به آثار منفی تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران بر وضعیت پناهندگان افغان در کشورمان اشاره کرد و گفت: این وضعیت باعث شده خیلی از آنها به طور جدی در فکر مهاجرت مجدد به سایر کشورها از جمله اروپا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما