شناسهٔ خبر: 36680469 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مراسم چهارمین نمایشگاه ساختمان پایدار و مصرف بهینه انرژی؛

سهم 30 درصدي ساختمان‌ها در مصرف انرژي در تهران

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاون شهرداری تهران از تلاش برای توجه بیشتر معماران به حفظ طبیعت در ساختمان سازی و سهم 30 درصدی ساختمان‌ها در مصرف انرژی در تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مراسم پایانی چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار و مصرف بهینه انرژی با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی، فرج الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزرات راه و شهرسازی برگزار شد.
عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش و نمایشگاه (ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی) با اشاره به برگزاری این همایش گفت: در چند روز گذشته در همایش ساختمان پایدار و مصرف بهینه انرژی بر موضوع پایدار سازی ساختمان‌ها و هم گام سازی آن‌ها با طبیعت تاکید ویژه‌ای شد.
وی افزود: نشست مشخصی در کارگاه‌های این همایش برگزار و در آن‌ها بر مبحث اصول ساخت و مصرف بهینه انرژی ساختمان تاکید شد.
گلپایگانی با اشاره به موضوع ساخت ساختمان‌های سبز گفت: باید به موضوع طبیعت توجه ویژه‌ای داشته باشیم که خوشبختانه در حوزه صنعت ساختمان سازی این موضوع به یک الگوی مناسب تبدیل شده است. در نقاط مختلف شهر اصول اصلی ساختمان سبز مورد توجه قرار گرفته بود.
گلپایگانی بیان کرد: رویکرد ما در حوزه ساخت و ساز احترام به طبیعت است، زیرا احترام به طبیعت تاثیری می‌گذارد که می‌توان با آن الودگی شهر را کمتر کرد.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید به طبیعت احترام بگذارد، گفت: امروز مصرف انرژی در ساختمان‌های تهران 30 تا 35 درصد است که حدود 30 درصد آلودگی تولید می‌کند.
وی با اشاره به لغو مصوبه برج باغ‌ها گفت: لغو این مصوبه باعث شد توجه به بحث طبیعت و باغ‌ها بیشتر شود.
گلپایگانی با اشاره به برگزاری همایش مصرف بهینه و ساختمان پایدار گفت: این همایش باعث بالا رفتن تجارب مهندسان شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی در خاتمه گفت: در این نمایشگاه 12 کارگاه آموزشی برگزار شد که 76 غرفه به همراه 350 کارشناس و مهندس در آن شرکت کردند که حدود 2500 نفر از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

نظر شما