شناسهٔ خبر: 36678779 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

۲۹ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در کردستان شناسایی شد

شهرام شریفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۱۱۷ بیمار با دارا بودن علایم شدید تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که پس از انجام

صاحب‌خبر -

شهرام شریفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۱۱۷ بیمار با دارا بودن علایم شدید تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که پس از انجام نمونه گیری، در نهایت ۲۹ نفر بیمار مبتلا به آنفلوآنزا شناسایی و بستری شدند.

وی اظهار داشت: از این تعداد بیمار شناسایی شده، هشت مورد در سنندج، ۱۵ مورد در بیجار و ۶ مورد نیز در شهرستان قروه بستری شدند ضمن اینکه تمام این موارد گونه ای (A) یا همان ویروس اچ ۱ ان ۱ (H۱N۱) بوده و مربوط به قبل از ۲۷ آبان امسال است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: تمام اقدامات لازم برای درمان این بیماران انجام شده و تعدادی از آنان از بیمارستان ترخیص و تعدادی نیز هنوز تحت درمان هستند البته یک نفر از این افراد نیز که وضعیت وخیم‌تری داشت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

وی با بیان اینکه تمام بیمارستان‌های استان از آمادگی کامل برای پذیرش بیماران برخورددار هستند، اضافه کرد: در حال حاضر از لحاظ  تامین دارو برای این بیماران در استان مشکلی وجود نداشته و دارو به اندازه کافی در بیمارستان‌های استان موجود است.

شریفی با اشاره به اینکه افراد دارای بیماری های قلبی، آسم، دیابت، بیماری‌های مزمن وافراد سالمند بیشتر در معرض مبتلا به آنفلوآنزا هستند، گفت: سردرد شدید، افزایش ناگهانی دمای بدن، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی طولانی مدت، سرفه دائمی خشک و شدید و اسهال و استفراغ بویژه در کودکان از علایم این بیماری است.

وی از مردم خواست در صورت داشتن این علایم در سریعترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند همچنین با شست و شوی مداوم دست‌ها، پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن و در مجموع رعایت سایر توصیه‌های بهداشتی باعث قطع زنجیره انتقال عفونت‌های ویروسی به بدن خود شوند.

بیماری آنفلوآنزا یک عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری بعد از طی دوره چند روزه تخفیف یافته و بهبودی حاصل می‌شود که در افراد مبتلا به بیماری های مزمن و نقص ایمنی و در موارد همه‌ گیری، عوارض بیماری شدیدتر و مرگ‌ و میر بیشتری دارد.
آنفولانزا معمولا در فصول سرد سال بخصوص دی ‌و بهمن‌ ماه به دلیل ازدحام بیشتر شیوع و احتمال انتقال آن افزایش می‌ یابد زیرا در زمستان و پاییز مردم تمایل بیشتری دارند که در فضاهای سرپوشیده بمانند، همین مساله عامل تسریع انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر است.

انتهای پیام

نظر شما