شناسهٔ خبر: 36675969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مساله فلسطین و تجاوزات اسرائیل درحق فلسطینی‌ها محور گفتگوی عباس و امیر قطر

71496

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با امیر قطر درباره تحولات مساله فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها گفتگو کرد. یک مسئول جنبش فتح نیز اعلام کرد که رئیس تشکیلات به زودی تاریخ برگزاری انتخابات سراسری را با توجه به پاسخ گروه‌ها تعیین خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (چهارشنبه) در دیداری در دوحه با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر درباره تحولات مساله فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها گفتگو کرد.

همچنین عباس راه‌های جلب حمایت از موضعگیری فلسطین و تقویت روابط دو طرف و توسعه آن در زمینه‌های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این نشست، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، ماجد فرج، رئیس دستگاه اطلاعات کل فلسطین و منیر غنام، سفیر فلسطین در قطر حضور داشتند.

عباس روز سه‌شنبه برای سفر رسمی وارد دوحه شد.

از سوی دیگر، حسین الشیخ امروز با انتشار توییتی اعلام کرد که عباس به زودی زمان برگزاری انتخابات سراسری را با توجه به پاسخ گروه‌ها تعیین خواهد کرد.

الشیخ توییت کرد، پس از بازگشت عباس از قطر، حنا ناصر، رئیس کمیته مرکزی انتخابات پاسخ جنبش حماس درباره مساله انتخابات را به او ارائه خواهد کرد.

این مسئول جنبش فتح افزود: بیشتر گروه‌ها پاسخ خود را ارائه کرده‌اند و عباس با توجه به محتوای پاسخ‌ها تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات را تعیین خواهد کرد.

کمیته مرکزی انتخابات در بیانیه‌ای اعلام کرد که به رایزنی‌ها درباره انتخابات سراسری پایان داده و قرار است هیئت این کمیته به ریاست حنا ناصر امروز از غزه به رام‌الله بازگردد.

در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به موافقت کمیته با حضور در انتخابات سراسری آتی در نوار غزه و کرانه باختری و نیز قدس، آمده است، هیئت اعزامی به غزه با رهبران حماس دیدار داشت و پاسخ مکتوب آنها را دریافت کرد.

به این ترتیب کمیته انتخابات رایزنی‌ها درباره برگزاری انتخابات سراسری را کامل کرده و نتایج آن را به اطلاع عباس خواهد رساند و انتظار می‌رود عباس دستوری را که در آن تاریخ برگزاری انتخابات تعیین می‌شود، صادر کند.

پیشتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس پس از دیدار با رئیس کمیته انتخابات گفته بود، حنا ناصر پیام مکتوبی از جنبش که حاوی موضعگیری مثبت آن درباره انتخابات بود، دریافت کرد.

هنیه افزود: حماس نسبت به انتخابات به عنوان راهی برای خروج از بن‌بست فعلی در فلسطین، پایان اختلافات داخلی و راه‌اندازی یک ساختار نظامی مبتنی بر مشارکت امیدوار است.

آخرین انتخابات سراسری فلسطین سال ۲۰۰۶ برگزار شد و در آن حماس با اکثریت آراء پارلمانی پیروز شد، یک سال بعد نیز عباس در انتخابات ریاست تشکیلات پیروز شد.

امید می‌رود برگزاری انتخابات فتح بابی برای پایان اختلافات داخلی فلسطین باشد.

انتهای پیام

نظر شما