شناسهٔ خبر: 36662467 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت آنلاین | لینک خبر

هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس

مدارس ابتدایی استان تهران تعطیل شد

معاون عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مدارس ابتدایی کل استان تهران (چهارشنبه ششم آذرماه) در دو نوبت صبح و عصر خبر داد.

صاحب‌خبر -

مدارس ابتدایی استان تهران فردا تعطیل شد

معاون عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مدارس ابتدایی کل استان تهران (چهارشنبه ششم آذرماه) در دو نوبت صبح و عصر خبر داد.

محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بررسی شاخص‌های آلایندگی هوا در استان تهران گفت: فردا کلیه مدارس در دو  نوبت صبح و عصر مقطع ابتدایی استان تهران، پیش‌دبستانی و مهدهای کودک تعطیل خواهند بود.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه در بیشتر مناطق پایتخت همراه با غبار صبحگاهی و گاهی مه رقیق، شاهد برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس هستیم که عمدتاً ناشی از افزایش تردد خودروها و برقراری جو نسبتاً پایدار و آرام در نخستین ساعات روز است.

طی امروز نیز با تداوم این وضعیت جوی، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده فراهم نشد و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی ماند بنابراین همزمان با اوج ترافیک شبانگاهی و انباشت آلاینده‌ها طی روز، غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کرد و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت برقرار شد.

این شرایط جوی تا صبح فردا (۶ آذرماه) ادامه خواهد داشت و با آغاز تردد خودروها، تجمع ذرات معلق مانند روز گذشته، برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را به دنبال خواهد داشت. همچنین با استقرار توده هوای پایدار در طی روز شرایط برای بهبود کیفیت هوا فراهم نخواهم شد و برای اواخر وقت چهارشنبه نیز به دلیل افزایش حجم ترافیک دربیشتر مناطق شهر تهران برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۱۰ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

نظر شما