شناسهٔ خبر: 36643793 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

کلاهبرداري از فروشندگان دلار با شمش طلاي قلابي

کلاهبردار حرفه‌اي که به فروشندگان دلار شمش طلاي قلابي مي‌داد، دستگير شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شرق، روز 13 آبان پرونده كلاهبرداري تحت عنوان بدل‌اندازي از شعبه 2 دادياري دادسراي ناحيه 7 تهران به پايگاه سوم پليس آگاهي ارجاع شد.

شاکي در تحقيقات ابتدايي گفت: در خيابان شيخ‌صفي در حال فروش دلار بودم كه فرد ناشناسي كه گويا از قبل مرا زير نظر گرفته و شناسايي کرده بود، به من نزديك شد و گفت: چرا به جاي دلار شمش طلا نمي‌گيري. او با چرب‌زباني مرا فريب داد و ترغيب به خريد شمش طلا كرد. پس از جلب اعتماد من، با هم سوار خودرو 405 او شديم و متهم يك عدد شمش طلاي 180گرمي به من نشان داد و به جاي شمش طلا از من دلار گرفت و پس از اينكه من از خودرو پياده شدم متواري شد. شمش طلا را به طلافروشي بردم و آنجا بود كه متوجه شدم اين شمش فقط يك شي‌ء تزييني است و هيچ ارزشي ندارد. با توجه به اطلاعاتي كه شاكي در اختيار كارآگاهان قرار داد، اقدامات پليسي به منظور شناسايي متهم و محل اختفاي وي آغاز شد و پس از گذشت چند روز كارآگاهان متوجه شدند متهم در خيابان سهروردي در حال فروش خودرو 405 خود است. بلافاصله اكيپي از كارآگاهان به خيابان سهروردي رفتند و متهم را دستگير کردند.

متهم كه حامد نام دارد، مردي 53ساله و داراي چندين سابقه درخصوص جرائم مالي است. او در همان ابتدا به جرم خود اعتراف کرد و درخصوص شيوه و شگرد كلاهبرداري گفت: چند ماه پيش تعدادي شمش تزييني خريدم و سپس در خيابان‌هايي كه مي‌دانستم محل حضور فروشندگان ارز است، پرسه مي‌زدم و پس از انتخاب سوژه مورد نظر به او نزديك و مشغول گفت‌وگو مي‌شدم و با چرب‌زباني او را فريب مي‌دادم و به خريد شمش طلا تشويقش مي‌کردم و وقتي اعتمادش جلب مي‌شد به او شمش طلاي قلابي مي‌دادم و درعوض، از او دلار مي‌گرفتم. 

سرهنگ كارآگاه كاميار چهري رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي پايتخت با تأييد اين خبر گفت: ارزش ريالي كلاهبرداري صورت‌گرفته كه تاكنون حامد به آن اعتراف کرده 240 ميليون ريال است. 

برچسب‌ها:

نظر شما