شناسهٔ خبر: 36634357 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش مقامات صنعا به موضع آمریکا در قبال شهرک‌سازی صهیونیستی

وزیر خارجه دولت نجات ملی و رئیس مجلس شورای یمن، قانونی خواندن شهرک‌های صهیونیستی توسط آمریکا را محکوم و اعلام کردند، واشنگتن تلاش دارد با اقداماتی از این قبیل طرح موسوم به «معامله قرن» را اجرایی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد، این کشور شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌داند و واکنش‌ها به این موضع آمریکا همچنان ادامه دارد.

«هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن این اقدام را محکوم کرد و در همین زمینه به خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گفت: تغییر مواضع کاخ سفید از توقف کمک مالی به «آنروا» (آژانس کمک‌رسانی به فلسطینی‌ها) آغاز شد، با تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس ادامه پیدا کرد و آخرین آنها شانه خالی کردن آمریکا از موضع خودش در سال ۱۹۷۸ است که (در آن زمان) شهرک‌های اسرائیلی از کرانه باختری را غیرقانونی و غیرقانونی خوانده بود.

وزیر خارجه یمن در ادامه گفت، آمریکا دنبال مشروعیت دادن به وضعیت موجود است تا طرح موسوم به «معامله قرن» را اجرایی کند.

هشام شرف عبدالله سپس درباره حمایت نامحدود دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت، این موضوع وضعیت در منطقه غرب آسیا را متشنج‌تر می‌کند.

«محمد حسین العیدروس» رئیس مجلس شورای یمن هم نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل فرستاد و این اقدام آمریکا را محکوم کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، العیدروس گفت، این اقدام آمریکا در تعارض با توافقنامه ژنو ۴ است که بر اساس آن انتقال اسرائیلی‌ها به اراضی اشغالی فلسطین ممنوع است.

این مقام یمنی تأکید کرد، دولت آمریکا حق ندارد هیچ مشروعیتی به شهرک‌سازی اسرائیلی بدهد و شایستگی لغو تصمیم‌های مشروع بین‌المللی را ندارد.

انتهای پیام/م

نظر شما