شناسهٔ خبر: 36626878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایجاد شبکه آموزش عالی در هر استان/ فرزندان هیأت علمی باید92 درصد نمره را کسب کنند

وزیر علوم و تحقیقات در بازدید از مراکز علمی مازندران گفت: ایجاد شبکه آموزش عالی در هر استان برای نظارت بر مجموعه‌های کوچک‌تر در راستای نظارت و هدایت این مجموعه‌ها از نظر آموزشی و پژوهشی برای ایفای نقش کلیدی آنها، در دست اقدام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، منصور غلامی پیش از ظهر امروز در بازدید از دانشگاه پیام‌نور غرب مازندران اظهار کرد: هدف ما از سفر به استان مازندران بازدید از مراکز علمی و دانشگاهی است تا بتوانیم در توسعه دانشگاه‌ها و ارتقای سطح کیفی کمک این نهاد گام برداریم.

وی در خصوص وضعیت دانشجوهای استان مازندران گفت: دانشجویان ستاره‌دار نداریم، در مورد دانشجویان بازداشتی هم آمار دقیقی هنوز نداریم، چنانچه مشکلی در بیرون دانشگاه اتفاق نیفتاده باشد، آن را کنترل می‌کنیم.

غلامی خاطرنشان کرد: وزارت علوم هیچ مشکلی در بحث صندلی فروشی ندارد، البته مشکلاتی در دانشگاه علوم پزشکی بود که رفع شده است.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در مورد فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌‌ها که حق جابه جا شدن را دارند نکته‌ای است و آن این است که حداقل باید ۹۲ درصد نمره دانشگاه مرجع را داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: طی بازدیدی که از دانشگاه علوم دریایی داشتیم، گزارش‌های خوبی ارائه شد و از نظر تخصصی دانشگاه به‌روزی است و با وجود جوان بودن، این دانشگاه کارهای ارزشمندی در انجام شده است.

غلامی اضافه کرد: دانشجویان علوم دریایی با ظرفیت‌هایی که داشتند قرار شد در توسعه رشته‌های تخصصی‌ کمک شوند و مجموعه واحدهای وابسته در جنوب کشور برای توسعه آموزش‌های مفیدشان را دایر کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ساماندهی نظام آموزشی گفت: این هم یک طرح مصوب شورای عالی امور فرهنگی است و کیفی‌سازی آموزش عالی و مأموریت‌گرا مدنظر است که در ابتدا در دانشگاه‌های دولتی و سپس غیردولتی انجام می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: ایجاد شبکه آموزش عالی در هر استان برای نظارت بر مجموعه‌های کوچک‌تر در راستای نظارت و هدایت بر این مجموعه‌ها از نظر آموزشی و پژوهشی برای ایفای نقش کلیدی آنها در دست اقدام است.

انتهای پیام /86019/ج/و

نظر شما