شناسهٔ خبر: 36621853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حوضچه آرامش سپاه در هفت نقطه استان سمنان/235 معتاد در طرح پاکان سپاه قائم

50158

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان از اجرای طرح پاکان با هدف کمک به معتادین در استان سمنان خبر داد و گفت: در قالب این طرح 235 معتاد تحت‌پوشش قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ حمید دامغانی همزمان با هفته بسیج در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون 145 نفر از این معتادین کاملا پاک شده و به دامان خانواده‌های خود بازگشتند.

وی از کمک و اعطای تسهیلات به شماری از این معتادان پاک شده با هدف ایجاد اشتغال برای آنها خبر داد و افزود: بازگشت آنها به جامعه و اشتغال به کار آنها تاثیر زیادی در حفظ پاکی آنها دارد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان با بیان اینکه سپاه و بسیج استان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های متنوعی برگزار کرده خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی طلاق در جامعه سپاه استان در همین ارتباط برنامه‌ای تحت عنون حوضچه آرامش در هفت نقطه آسیب‌زای استان برگزار کرده است.
وی با بیان اینکه این هفت نقطه از سوی کارشناسان حوزه آسیب‌های اجتماعی شناسایی شدند ادامه داد: برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی ما در این محلات و نقاط آسیب‌زا همچنان ادامه دارد و در زمینه کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای متنوعی در این مناطق در حال برگزاری است.

سرهنگ دامغانی از تلاش برای تحکیم بنیان خانواده‌ها به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم کاری در حوزه فرهنگی سپاه استان نام برد و گفت: در همین ارتباط افزون بر 3700 کارگاه توانمندسازی در شهرها و روستاهای استان برگزار کردیم. ضمن اینکه علاوه بر این بیش از 100 کارگاه سوادرسانه‌ای در یک سال اخیر در سپاه قائم استان برگزار شده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان ضمن تبریک هفته بسیج، پیوند بسیج با انقلاب اسلامی و ولایت را همیشگی و ناگسستنی خواند و اظهار کرد: بسیج یک نیروی کاملا مردمی است که حتی محدود به سپاه پاسداران نیست، این شجره طیبه از همه اقشار جامعه عضو داشته و یکی از فراگیرترین و مردمی‌ترین نهادها در جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام

.

نظر شما