شناسهٔ خبر: 36617281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل جامعه معلولان ایران تاکید کرد

تاثیر افزایش قیمت ارز بر روند زندگی معلولان

عاروان گفت: افزایش قیمت ارز بر تامین نیازهای معلولان کشور اثر گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کامران عاروان» امروز (یکشنبه 3 آذر) در نشست مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولین با نمایندگان تشکل ها و انجمن های مردم نهاد معلولین که در شیرخوارگاه سابق واقع در بلوار احمدی جنوبی شیراز برگزار شد، گفت: افزایش قیمت ارز بر تامین نیازهای معلولان کشور اثر گذاشته است.

مدیرعامل جامعه معلولان ایران افزود: این افزایش قیمت ارز بر تامین وسایل توانبخشی معلولان تاثیر نامطلوب گذاشته است و در مواردی معلولان را ناچار به تعمیر وسایل قبلی که در اختیار دارند، می کند.

وی اضافه کرد: برخورداری معلولان از وسایل کمک توانبخشی استاندارد و قابل اطمینان بسیار مهم است زیرا استفاده از یک وسیله نامناسب می تواند منجر به آسیب دیدگی بیشتر آنها شود.

عاروان با تاکید بر عدم تامین ارز مورد نیاز کالاهای توانبخشی عنوان کرد: هزینه کمرگ، شامل کالاهای توانبخشی هم می شود که در تامین این وسایل مشکلات بیشتری ایجاد می کند.

رئیس هیات مدیره شبکه ملی تشکل‌های مردم‌نهاد و معلولان جسمی و حرکتی در این نشست همچنین با تاکید بر نقش سازمان‌ها و نهادهای مختلف در حمایت از حقوق معلولان در جامعه گفت: از تامین اشتغال گرفته تا مناسب سازی شهری و ... همگی حمایت هایی است که معلولان در جامعه به آنها نیاز دارند.

عاروان با اشاره به عدم تخصیص بودجه در نظر گرفته شده برای معلولان در سال جاری اعلام کرد: در اختیار داشتن بودجه در حمایت از نیاز معلولان و اجرای مناسب سازی و ... از اهمیت بسزایی برخوردار است اما از 11 هزار تومان بودجه ای که برای طرح جامع حمایت از معلولان در سال 98 در نظر گرفته شده تا کنون مبلغی اختصاص داده نشده است.

گفتنی است در قانون جامع حمایت از معلولان به مواردی همچون حمایت قضائی و مالی، اشتغال، مناسب سازی شهری، خدمات بهداشتی و ... برای معلولان تاکید می شود.

نظر شما