شناسهٔ خبر: 36612257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمریکا نورد استریم ۲ را تحریم می‌کند

آمریکا به منظور جلوگیری از نهایی شدن خطوط انتقال گاز نورد استریم 2 شرکت های مشارکت کننده در این طرح را تحریم می کند

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک؛ اصلاحات در لایحه بودجه دفاعی سال 2020 توسط کنگره آمریکا به منظور جلوگیری از نهایی شدن خطوط انتقال گاز نورد استریم 2 از روسیه مطرح شده است و در آن تحریم هایی علیه شرکت هایی که در این طرح مشارکت کنند در نظر گرفته شده است.
دیفنس نیوز اعلام کرد لایحه سیاست دفاعی کنگره ابزاری برای جلوگیری از طرح نورد استریم ۲ خواهد بود که هدف آن تحویل گاز طبیعی روسیه به اروپا توسط خط لوله‌هایی است که روسیه را به آلمان متصل می‌کنند.
جیم ریش رئیس کمیته روابط خارجی سنا در حاشیه نشست امنیت بین المللی هالیفاکس به دیفنس نیوز گفت: تحریم‌ها علیه شرکت‌های حاضر در طرح خطوط انتقال گاز نورد استریم ۲ به لایحه دفاع ملی سال ۲۰۲۰ افزوده شده است. وی افزود دلیل این ابتکار عمل این است که این پنجره بسته شود. بخش عمده‌ای از نورد استریم پیشتر پایان یافته است. جیم ریش گفت: تحریم‌ها مانع از آن خواهد شد که شرکت‌ها در ساخت و ساز همکاری کنند و به این ترتیب کار‌های این طرح متوقف خواهد شد. وی گفت: من فکر می‌کنم اگر تحریم‌ها اجرایی شوند شرکت‌ها درهایشان را خواهند بست و روسیه به دنبال راه دیگری برای اجرای این طرح خواهد بود.
متن قانون مربوط به تحریم‌ها هنوز علنی نشده است، اما جیم ریش اعلام کرد این قانون مشابه قانون موسوم به حمایت از امنیت انرژی اروپاست که در ماه ژوئیه در برابر شرکت‌های کشتیرانی تصویب شد که لوله‌های نورد استریم ۲ و ترکیش استریم را حمل می‌کردند.
بهره برداری از نورد استریم ۲ با ظرفیت انتقال ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز از روسیه به آلمان از راه دریای بالتیک قرار است از پایان ماه ۲۰۱۹ مورد بهره برداری قرار گیرد.
۳۰ اکتبر دانمارک موافقت خود را با نصب خطوط انتقال نورد استریم ۲ در فلات قاره خود در دریای بالتیک اعلام کرد. این کشور اسکاندیناوی آخرین کشوری بود که مجوزش برای ادامه کار مورد نیاز بود.

نظر شما