شناسهٔ خبر: 36604468 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرگردانی تعدادی از مهمانان اختتامیه جایزه جلال

درج تاریخ دوم آذر در کارت دعوت مراسم پایانی جایزه جلال، عده‌ای از مهمانان را به کتابخانه ملی کشاند، اما در آن‌جا فهمیدند که زمان برگزاری اختتامیه تغییر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، دوازدهمین جایزه ادبی «جلال آل احمد» در سال‌جاری با اتفاقات عجیبی همراه شده که یکی از آنها تغییر در مراسم پایانی است.

بر اساس این گزارش، طی روزهای گذشته، مهدی قزلی (دبیر اجرایی جایزه) در توییتی که بعد از چند روز حذف شد، از برپایی این جایزه ادبی در دوم آذرماه خبر داد،‌ اما پس از آن، زمان برگزاری مراسم پایانی جایزه تغییر کرد و این امر از سوی خبرگزاری فارس در خبری اطلاع‌رسانی شد: «اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه جلال؛ نیمه دوم آذر در تهران/ اعلام نامزدهای داستان کوتاه» اینجا بخوانید.

با قطع اینترنت و عدم اطلاع‌رسانی، تعدادی از دعوت‌شدگان این مراسم روز گذشته به محل اعلام شده برگزاری مراسم اختتامیه (کتابخانه ملی) رفتند، اما از مراسم پایانی خبری نبود. 

تصویر کارت دعوت اولیه:

همانگونه که در متن دعوتنامه دوازدهمین دوره عنوان شده، قرار بود این مراسم، روز گذشته از ساعت ۱۵ در تالار قلم کتابخانه ملی برقرار باشد، اما قطع اینترنت موجب شد این تغییر برنامه ـ که البته در نوبت اول هم فقط در کارت‌های دعوت انجام شده بود ـ صورت نگیرد.

سعید چگینی، مدیر روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در این باره می‌گوید: به دلیل قطع بودن اینترنت با بسیاری از مراکز و سازمان‌ها و افراد نامه‌نگاری شد. با برخی افراد هم تماس تلفنی گرفتیم. حتی بنده شخصا با افرادی تماس گرفتم و تغییر زمان برگزاری مراسم پایانی را به اطلاعشان رساندم، ولی نبود اینترنت مشکلاتی ایجاد کرد.

طبق خبری که پیش‌تر در فارس منتشر شده، آیین اهدای جوایز و مراسم پایانی دوازدهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد، نیمه دوم آذرماه (به احتمال بسیار در ۲۳ آذر) در تهران برگزار می‌شود. برپایی این مراسم، معمولاً منوط به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و دست‌اندرکاران جایزه، خود را متعهد به حضور سیدعباس صالحی می‌دانند.

محمدرضا شرفی خبوشان، دبیر این دوره از جایزه جلال است.

انتهای پیام/

نظر شما