شناسهٔ خبر: 36601077 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پرسپولیس صفر - نفت مسجد سلیمان یک؛ سرخپوشان چهارمین شکست فصل را متحمل شدند

افزایش قیمت نفت

صاحب‌خبر -


پس از لغو 4 دیدار هفته یازدهم لیگ برتر، مسابقات این هفته از ساعت 16:15 دیروز با برگزاری دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد. در این مسابقه که تماشاگران بسیار کمی از آن استقبال کرده بودند، گابریل کالدرون سرمربی سرخپوشان پایتخت به دلیل محرومیت انضباطی از جایگاه ویژه و در کنار محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس به تماشای بازی پرداخت. او در این مسابقه از همان ترکیب بازی با فولاد استفاده کرده بود و شجاع خلیل زاده را که در این بازی مشکلی برای بازی نداشت، روی نیمکت نشاند تا برای دومین بازی پیاپی، سیدجلال حسینی در دفاع میانی به میدان برود.
پرسپولیس که مقابل تیم بدون شکست فصل جاری قرار گرفته بود، بازی تهاجمی‌ را روی نفوذهای مهدی ترابی در دستور کار قرار داد. سرخپوشان پایتخت دو موقعیت ایده آل گلزنی داشتند؛ یکی از آنها دقیقه ۱۵ روی حرکت تکنیکی وحید امیری و شوت ترابی از پشت محوطه جریمه ایجاد شد که با واکنش خوب سوشا مکانی دروازه‌بان نفت مهار شد. دقیقه ۱۹ هم ضربه سر وحید امیری با اختلاف اندک از کنار دروازه میهمان به بیرون رفت. بازی از دقیقه ۲۵ متعادل دنبال شد و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود. اشتباهات بازیکنان دو تیم در پاسکاری باعث شد هیچ کدام از تیم ها نتوانند موقعیت خاصی ایجاد کنند. دقیقه 44 شاگردان مهدی تارتار بهترین فرصت برای گلزنی را از دست دادند. احمد الجبوری مهاجم نفت مسجدسلیمان که در این بازی بارها دفاع پرسپولیس را آزار داد، با اشتباه مدافعان سرخپوش در آفسایدگیری با بیرانوند تک به تک شد اما نتوانست گل بزند.
نیمه دوم با خلق موقعیت‌های بیشتر از سوی بازیکنان هر دو تیم همراه شد. دقیقه 51 باز هم الجبوری یک فرصت فوق‌العاده دیگر به دست آورد اما باز هم نتوانست استفاده کند و تیمش را به گل برساند. دقیقه 59 سانتر پرسپولیسی‌ها از سمت راست با ضربه سر حسینی همراه شد اما جاگیری خوب مکانی باعث شد توپ را مهار کند. دقیقه 62 شوت الجبوری که ستاره نفتی‌ها در این مسابقه بود، با واکنش علیرضا بیرانوند به کرنر رفت. دقیقه 64 ترابی با تیزهوشی توپ را از محمد طیبی مدافع و کاپیتان نفتی ها ربود ولی ضربه او در موقعیت تک به تک با برخورد به تیرک افقی دروازه به بیرون رفت. اولین تعویض کالدرون دقیقه 68 انجام شد و امید عالیشاه جای محمد انصاری را گرفت. در ادامه نفت که چشم به ضدحملات داشت، دقیقه 76 به هدفش رسید؛ سانتر حسین ابراهیمی روی تیر اول پرسپولیس با ضربه سر علیرضا علیزاده همراه شد و توپ از زاویه بسته با اشتباه بیرانوند وارد دروازه میزبان شد. در ادامه مهدی عبدی جای علیپور را گرفت و در دقیقه 79 هم سیامک نعمتی به جای محسن ربیع‌خواه به زمین آمد. در10 دقیقه پایانی شاگردان کالدرون حملات زیادی روی دروازه نفت خلق کردند ولی فرصت سوزی قرمزها از یکسو و درخشش سوشا مکانی از سوی دیگر باعث شد چهارمین شکست فصل جاری پرسپولیس ثبت شود. این دومین شکست خانگی کالدرون و شاگردانش پس از باخت مقابل سپاهان محسوب می‌شود. پرسپولیس با 19 امتیاز در مکان سوم باقی ماند و نفت مسجدسلیمان با 17 امتیاز به رده ششم جدول صعود کرد.

نظر شما