شناسهٔ خبر: 36586332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار انرژی

صاحب‌خبر -

آغاز حذف قبوض کاغذی گاز از روز اول آذر

سخنگوی شرکت ملی گاز از حذف قبوض کاغذی از امروز خبر داد و افزود: برای رفاه حال مشترکان به کسانی که ثبت‌نام نکرده‌اند، دو ماه دیگر فرصت داده‌ایم.محمد عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تاکنون حدود ۶۰ درصد افراد در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: برای مشترکانی که ثبت‌نام کرده‌اند، قبوض کاغذی گاز ارسال نمی‌شود، اما برای آنهایی که ثبت‌نام نکرده‌اند، مهلت ارسال قبوض کاغذی گاز تا دو سال تمدید شده‌است. اما از همه مردم تقاضا داریم زودتر ثبت‌نام خود را در این طرح تکمیل کنند.وی با اشاره به راهکارهای ثبت‌نام حذف قبوض کاغذی گاز اظهار کرد: هر استان راهکارهایی را برای این مساله اعلام کرده که در هرکدام از قبوض کاغذی گاز اعلام شده است؛ اما در مجموع دو راهکار ملی برای این مساله درنظر گرفته شده است. راهکار اول این است که مشترک به راحتی می‌تواند با مراجعه به سایت و ثبت‌نام فرایند کار را تکمیل کند.وی افزود: در راهکار دوم هر مشترک می‌تواند برای هر شماره تلفن بی‌نهایت اشتراک وارد کند که برعکس این آن نیز ممکن است. به عبارت بهتر اگر یک مشترک مالکیت چند کنتور گاز را در اختیار داشته باشد، می‌تواند برای همه این کنتورها از یک شماره تلفن برای دریافت قبوض گاز استفاده کند و یا اگر در یک ساختمان کنتور گازی به صورت مشاء مورد استفاده قرار گیرد، همه اعضای آن ساختمان می‌توانند با وارد کردن شماره تلفن‌های متفاوت خود، وضعیت قبض گاز را مشاهده کنند. سخنگوی شرکت ملی گاز درباره نحوه ثبت‌نام برای حذف قبوض کاغذی گاز، گفت: مشترکان می‌توانند با ارسال پیامک «۱*شماره اشتراک» به سرشماره ۱۰۰۰۱۹۴ برای حذف قبوض کاغذی گاز اقدام کنند.

شارژ سهمیه سوخت آذرماه در کارت‌های سوخت 

سهمیه سوخت آذرماه، در ساعت صفر یکم آذرماه در کارت‌های سوخت شارژ شد.به گزارش ایسنا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده بود که سهمیه سوخت آذرماه، در ساعت صفر یکم آذرماه در کارت‌های سوخت شارژ خواهد شد.بر پایه همین گزارش اعلام  شد که با توجه به مراجعه فراوان به جایگاه‌های سوخت، مالکان خودروهای عمومی، نباید نگران حفظ مانده سهمیه سوخت واریزی باشند، این سهمیه‌ها طی چند روز آینده مورد بازنگری قرار گرفته و در صورت نیاز تغییرات اعمال خواهد شد.به گفته - فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - سهمیه آبان ماه دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت عدم استفاده، در کارت‌های سوخت شخصی این افراد ذخیره شده و تا شش ماه آینده قابل استفاده و ذخیره‌سازی خواهد بود.بر این اساس سهمیه سوخت آبان ماه همه مالکان خودروها، حتی افرادی که کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، در کارت‌های سوخت شخصی آن‌ها ذخیره شده است و در ماه‌های بعد قابل استفاده خواهد بود. همچنین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد برخی شایعه‌های منتشره درباره تخصیص سهمیه سوخت به یکی از خودروهای مالکان چند خودرو، صحت ندارد و سهمیه سوخت به کارت سوخت همه خودروها تعلق می‌گیرد و تاکنون سیاست دیگری به این شرکت ابلاغ نشده است. همچنین ستاد پایش حمل و نقل اعلام کرد: اولین مرحله اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی با هدف حمایت از رانندگان این حوزه و کنترل نرخ کرایه‌ها تا ۴ آذر واریز می‌شود.به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت کنترل نرخ کرایه‌ها و حمایت از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، اولین مرحله از اعتبار سوختگیری این ناوگان حداکثر تا روز دوشنبه ۴ آذر واریز می‌شود.بر اساس اعلام ستاد پایش حمل و نقل، در ادامه نیز در راستای پرداخت هرچه سریعتر، سهم هر راننده بر اساس میزان پیمایش در انتهای دوره‌های ۷ روزه و به صورت هفتگی پرداخت می‌شود.

ثبت روزانه 30 هزار درخواست
 برای گازسوز کردن خودرو 

هم‌زمان با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین تقاضا برای گاز سوز کردن خودروها افزایش یافته به‌طوری که روزانه ۳۰ هزار تقاضا برای این مساله ثبت می‌شود، افراد متقاضی نیز می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه NGVI.IR مراجعه کنند و آنطور که مسوولان اعلام کرده ‌اندحداکثر ظرف مدت دو ماه آینده به همه درخواست‌ها رسیدگی می‌شود. به‌گزارش ایسنا، متقاضیان برای گازسوز کردن خودروها می‌توانند به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز (NGVI.IR) مراجعه کنند و از طریق گزینه تبدیل خودروها، برای ثبت‌نام تبدیل خودروی خود اقدام کنند. در مدت یک هفته از طرف اتحادیه سوخت‌های جایگزین پیامکی برای متقاضیان ارسال می‌شود و این افراد می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه، نزدیک‌ترین مرکز مجاز به محل سکونت خود را برای تبدیل انتخاب و مراجعه کنند.محمودیان رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین در این باره با اشاره به دریافت روزانه ۳۰ هزار تقاضا برای گازسوز کردن خودروها هم‌زمان با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اظهار کرد: اولویت تبدیل خودروها با افرادی است که زودتر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و لازم است متقاضیان تبدیل هرچه زودتر درخواست خود را ثبت کنند و حداکثر ظرف دو ماه آینده خدمات‌رسانی به همه متقاضیان گازسوز کردن خودروها انجام خواهد شد و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.
وی هزینه تبدیل خودروها به دوگانه‌سوز را بسته به کیفیت کیت، نوع خودرو و سایز مخزن به‌صورت میانگین ۲.۵ تا ۴.۵ میلیون تومان اعلام کرد و اطمینان خاطر داد: این رقم ثابت است و به هیچ وجه در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت تجهیزات و هزینه نصب نخواهیم بود.وی همچنین با اشاره به لزوم گازسوز کردن خودروها از طریق سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز (NGVI.IR)  و مراکز مجاز تبدیل تاکید کرد: مردم به ‌منظور دریافت خدمات و محصولات با کیفیت و قیمت مناسب و نیز تامین ایمنی خود و خانواده از مراجعه به مراکز و کارگاه‌های غیرمجاز تبدیل خودروها خودداری کنند. محمودیان افزود: خوشبختانه قطعات و تجهیزات موردنیاز این صنعت کاملا بومی‌سازی شده و با توجه به افزایش تعداد تقاضاها، هم‌اکنون کارخانجات تولید تجهیزات موردنیاز این صنعت ظرفیت تولید خود را افزایش داده است و به‌صورت شبانه‌روزی و دو شیفته کار می‌کنند. وی همچنین با تاکید بر اینکه تبدیل خودروها به گازسوز تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و سازمان استاندارد انجام می‌شود، گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ واحد کارگاهی مجاز در کشور آماده خدمات‌رسانی به هم‌وطنان هستند که با احتساب ۱۳۰ واحد در حال ساخت، تا یک ماه آینده این تعداد به ۳۸۰ واحد افزایش می‌یابد. محمودیان تصریح کرد: امکان افزایش تعداد واحدهای کارگاهی تبدیل خودروها تا یک هزار واحد در کشور نیز وجود دارد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما