شناسهٔ خبر: 36578925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکسیناسیون بیش از 68 هزار راس دام سنگین علیه تب برفکی در کردستان

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان از پایان عملیات واکسیناسیون فاز 2 تب برفکی گاو و گوساله در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ناصر مخدوم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از اول آبان ماه سال جاری که واکسیناسیون فاز 2 علیه بیماری تب برفکی در دام سنگین همزمان در سراسر استان آغاز و تا 27 آبان ادامه داشت، اکیپ‌های عملیاتی با مراجعه به 723 واحد اپیدمیولوژیک، تعداد 68 هزار و 174 راس گاو و گوساله را در مقابل این بیماری خطرناک ایمن‌سازی کردند.

وی افزود: در این فاز از عملیات که با بهره‌گیری از 100 نفر واکسیناتور در قالب 42 اکیپ عملیاتی از 25 مرکز عمدتا غیر دولتی و با اولویت دامداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی، مناطق پُرخطر شامل کانون‌های سال‌های قبل و شعاع آنها و همچنین روستاهای دارای جمعیت بالای دام سنگین و روستاهای دارای تردد زیاد دام، علی رغم پیش بینی تعهدات واکسیناسیون 58 هزار راس، توانسته با انجام 117 درصد از تعهدات پیش‌بینی شده را  بصورت کاملا رایگان و با استفاده از واکسن‌های با کیفیت واراداتی پنتا والان با موفقیت به پایان برساند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: این اداره‌کل در راستای نظارت بر عملیات مایه‌کوبی یادشده با تشکیل 8 اکیپ، بر روند انجام صحیح واکسیناسیون براساس دستورالعمل‌های صادره نظارت می‌کرد.

انتهای پیام/2330/83

نظر شما