شناسهٔ خبر: 3656643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به افغانستان/تلاش برای گسترش روابط۲جانبه و منطقه ای

خبرگزاری شبستان: معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز راهی همسایه شرقی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری شبستان، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور به نمایندگی از حسن روحانی صبح امروز راهی کابل پایتخت افغانستان همسایه شرقی ایران شد.

بنابراین گزارش، شریعتمداری صبح امروز وارد فرودگاه کابل شد و به خبرنگاران گفت: ایران و افغانستان دارای مشترکات زیاد و بی نظیری هستند و ما تلاش می کنیم تا روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

شریعتمداری سپس مورد استقبال 'سرور دانش' معاون رییس جمهوری افغانستان قرار گرفت.

سرور دانش نیز در فرودگاه کابل ضمن استقبال از شریعتمداری از سفر قریب الوقوع محمد اشرف غنی به تهران خبرداد و گفت: تلاش می کنیم روابط دو کشور هرچه بهتر شود.

قرار است شریعتمدار پس از افتتاح دومین نمایشگاه مشترک بازرگانی افغانستان و ایران با اشرف غنی رییس جمهور، سرور دانش معاون رییس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی دیدار و در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف بحث و تبادل نظر کند.

به گزارش شبستان، پیش از شریعتمداری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز سفری یک روزه به کابل داشت تا برای گسترش فعالیت های بین ایران و افغانستان تلاش کند.

ظریف همچنین دعوتنامه روحانی از اشرف غنی را نیز تقدیم وی کرد و گفته می شود در پاسخ به این دعوت رئیس جمهور افغانستان اسفند ماه به تهران خواهد آمد.

گفتنی است، ایران همواره به عنوان بزرگترین همسایه افغانستان حامی ملت و دولت این کشور در بحران های مختلف افغانستان در سال های اخیر بوده است.

پایان پیام/

نظر شما